تمجید حزب‌الله لبنان از تصویب قانون جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی توسط پارلمان عراق

اعتمادآنلاین|

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای نسبت به تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط نمایندگان پارلمان عراق واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است که این اقدام تاریخی پارلمان عراق گامی بزرگ در مقابل روند تحقیرآمیز عادی سازی روابط توسط برخی کشورهای عربی بوده و موضع قاطعانه و محکمی در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه فلسطینی‌ها در مقابل تجاوزات و تروریسم صهیونیستی است.

حزب‌الله لبنان همچنین تاکید کرد: این موضع شرافتمندانه و شجاعانه حقیقت گرایش ملت عزیز عراق، مرجعیت دینی و احزاب سیاسی آن را به روشنی بیان می‌کند و موید موضع قاطع و همیشگی این کشور در حمایت از مسئله فلسطین است که نه تحت تاثیر اشغالگری آمریکایی‌ها قرار گرفته و نه شرایط سخت اقتصادی و سیاسی سال‌های اخیر عراق بر آن اثر گذاشته است.

حزب‌الله در ادامه از احزاب سیاسی در دیگر کشورهای عربی خواست که در مسیر جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مقابله با آن، از این اقدام عراق الگوگیری کنند.

پارلمان عراق پنجشنبه در جلسه‌ای پیش نویس قانونی را تصویب کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند.

این پیش‌نویس در نسخه اصلی خود شامل ۱۰ بند اصلی از جمله جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هر شکلی و ممنوعیت برقراری روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و یا هر گونه ارتباط دیگری و به هر شکلی با این رژیم اشغالگر است.

پیش‌نویس قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط فراکسیون جریان صدر به پارلمان عراق ارائه شده بود.

پست بعدی

فعال سیاسی اصولگرا : تلاش اصلاح طلبان برای بهره گیری از گرانی ها جهت تغییر آرایش سیاسی کشور ، ناکام می ماند

ج مه 27 , 2022
نامه نیوز نوشت :سبحانی نیا گفت: اگر گرانی ها ، کنترل و نظارت شود و اطلاع رسانی و توجیه لازم هم برای مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه صورت بگیرد، تغییری در معادلات سیاسی آینده ایجاد نخواهد شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000