جنگ روانی برای ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت راه به جایی ندارد

اعتمادآنلاین|

سید محمد سعیدی، در خطبه نماز جمعه ششم خرداد ۱۴۰۱ که در مصلای قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فتح خرمشهر را نماد تغییر معادله تلخ به یک معادله شیرین دانستند و جهاد، عزم راسخ، از خودگذشتگی و ابتکار عمل همراه با اخلاص و توکل بر خدا را از عوامل مهم این پیروزی برشمردند همچنین توصیه کردند که در مسائل کشور نیز نیاز به مجاهد و اخلاص است و پیروزی درگرو این اعمال است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به نمایندگان تذکر دادند که در عزل و نصب‌های مدیران شهرها و استان‌ها دخالت نکنند و تفکیک قوا اقتضا می‌کند که هرکسی کار خود را انجام دهد.

وی بیان کرد: ایشان ضمن تسلیت به مناسبت حادثه آبادان گفتند باید مقصران حادثه مورد پیگرد و مجازات عبرت‌آموز قرار بگیرند و باید از تکرار این حوادث در کشور جلوگیری شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در این حادثه عبرت‌هایی وجود دارد که باید توجه کرد که از جمله آن‌ها رعایت ایمنی ساختمان‌ها است و اگر کسانی بخواهند بدون رعایت ایمنی ساخت‌وساز کنند و خساراتی به وجود بیاورند شرعاً گناهی بزرگ و ضمانت آور است.

وی با اشاره به‌ کنگره چهار هزار شهید روحانی که قم برگزار شد، بیان کرد: روحانیت همیشه پیشتاز میدان جهاد، ایثار و شهادت در راه خدا بوده است و کمک به مظلومین و محرومین، دفاع از حرم و مسئله کرونا نشان می‌دهد که روحانیت همیشه در کنار مردم و برای مردم بوده است بنابراین تخریب‌ها و شایعه پراکنی های دشمنان و جنگ روانی برای ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت راه به جایی نخواهد برد.

دختران عصر ما می‌توانند تمدن ساز باشند

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) بیان کرد: حضرت معصومه (س) عالمه، مهاجره و مجاهده فی سبیل الله است و دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین در عرصه معارف الهی و رسالت دختران در روز عصر ما است و همان‌گونه حضرت معصومه تمدن ساز شدند دختر نسل ما نیز می‌توانند تمدن ساز شوند.

سعیدی در خطبه اول عنوان کرد: راوی بیان می‌کند نزد امام صادق (ع) بودم که سخن از اعمال به میان آمد عرض کردم چقدر اعمال من ضعیف است امام صادق (ع) فرمودند ساکت باش و از خدا طلب بخشش کن، انسان عمل کمی را با رعایت تقوای الهی انجام بدهد بهتر از این است که عمل بسیاری بدون تقوا داشته باشد؛ راوی بیان می‌کند که پرسیدم عمل زیاد بدون‌ تقوا چگونه است؟ امام فرمودند: مثل مردی است که مردمان را طعام می‌کند، با همسایگان مدارا می‌کند و توشه و زاد را آماده می‌کند اما زمانی که دری از گناه باز می‌شود وارد گناه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماه شوال ارتباط زیادی با امام صادق (ع) دارد، افزود: هشتم شوال سالروز تخریب قبور بقیع از جمله قبر امام صادق (ع) است همچنین سالروز شهادت امام صادق (ع) و سالگرد حمله مأموران مزدور شاه خائن به پایگاه امام صادق (ع) یعنی مدرسه فیضیه نیز در ماه شوال است.

وی ادامه داد: از امام صادق (ع) روایت شده است: خدا حرمی دارد و آن مکه است، رسول خدا حرمی دارد و آن مدینه است، امیرالمؤمنین (ع) حرمی دارد که کوفه است و قم نیز کوفه کوچک است و برای بهشت هشت در است که سه در آن در قم باز می‌شود و بانویی از فرزندان من به نام فاطمه بنت موسی در قم دفن می‌شود که به سفارش او همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند.

ویژگی‌ها مکتب امام صادق (ع)

عضو مجلس خبرگان رهبری، بابیان اینکه مکتب امام صادق (ع) استمرار مکتب ناب محمدی (ص) است؛ اظهار کرد: در دوران امام صادق (ع) از یک‌سو شورش‌های متعددی مانند قیام مسلم در خراسان و ابو سلمه در کوفه وجود داشت و از طرف دیگر شبهات اعتقادی و اندیشه‌های متناقض فلسفی و کلامی رواج داشت که خورشید معارف نبوی را پشت ابرها نگه داشته بود و نهضت علمی امام صادق (ع) ذخایر گران‌سنگ نبوی را آشکار کرد.

وی ادامه داد: خط سیاسی امام صادق (ع) تبیین ابعاد حکومت دینی و دوراندیشی درباره ولایت فقیه در جایی که به امام دسترسی وجود ندارد، بود و به این مسئله نیز تأکید داشتند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بسط معارف دینی و گسترش آن در سراسر جهان همراه با پاسخگویی به مقتضیات زمان و نوآوری فقهی و حقوقی در دورانی که جمود فکری و بدعت به نام نواندیشی فکری وجود داشت را از دیگر ویژگی های این مکتب دانست و گفت: مکتب عقلانیت در مقابل ظاهر نگری است، مکتب اخلاق و عرفان در مقابل معنویت‌های کاذب، مکتب عدالت در مقابل مکتب جبرگرایی از دیگر ویژگی‌های این مکتب است همچنین امام صادق (ع) احیاگر امر اهل‌بیت (ع) از طریق احیای عاشور و احیاگر مجالس حسینی بود.

پست بعدی

گزارشی درباره به کارگیری افغان‌ها از سوی ترکیه برای جنگ اوکراین

ج مه 27 , 2022
اعتمادآنلاین| این منبع دیپلماتیک افزود: بر اساس اطلاعات، هیات‌های خارجی ترکیه‌ای در ایران و به دستور آنکارا در حال به خدمت گرفتن شهروندان افغان ساکن این کشور برای حضور در اقدامات متخاصم از جانب دولت کی‌یف هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این منبع همچنین با بیان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000