اسکوچیچ لیاقت حضور در جام جهانی را دارد/ آسان گرفتن آمریکا اشتباه است

اعتمادآنلاین|

تیم ملی چند ماه دیگر باید در جام جهانی 2022 قطر حضور پیدا کند. شاگردان دراگان اسکوچیچ پس از صعود مقتدرانه به این مسابقات حالا در اندیشه ثبت اولین صعود ایران از دور گروهی جام جهانی هستند اما در مقابل تیم‌های قدرتمندی چون انگلیس و آمریکا کار ساده‌ای ندارند.

به گزارش خبرآنلاین، از طرفی وضعیت تدارکات تیم ملی هم تعریف چندانی ندارد و تنها دیدار دوستانه قطعی ملی‌پوشان که با تیم ملی کانادا بود لغو شد تا نگرانی‌ها در خصوص شرایط تیم ملی افزایش یابد. امید نمازی، دستیار سابق کارلوس کی‌روش در تیم ملی که خودش هم سابقه حضور در جام جهانی را دارد در گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین صحبت‌های جالبی را در خصوص وضعیت تیم ملی در جام جهانی قطر مطرح کرد. او بر این باور است که بالا بردن انتظارات از تیم ملی کار چندان منطقی نیست. حرف‌های مربی سابق تیم ملی را در ادامه بخوانید:

*تیم ملی در جام جهانی با انگلیس و آمریکا همگروه شده و تیم چهارم گروه هم از بین اسکاتلند، ولز و اوکراین خواهد بود. نظرتان در خصوص گروه ما چیست؟

برخلاف اظهار نظر اکثر کارشناسان به نظر من گروهی که ایران در آن قرار گرفته با وجود انگلیس، آمریکا و یک تیم اروپایی اتفاقا خیلی سخت است. اگر بخواهیم با گروه دیگر تیم‌های آسیایی قیاس کنیم شاید کمی ساده‌تر باشد ولی در کل ساده نیست و این گروه به نوبه خودش می‌تواند بسیار سخت باشد. به خصوص که انگلیس یکی از مدعیان قهرمانی است، آمریکا بهترین نسل تاریخ فوتبالش را دارد و تیمی جوان و دونده هستند. مطمئنا تیم آخر هم می‌تواند تیم قدر و بسیار خوبی باشد.

این انتظارات را بالا می‌برد و شاید خیلی به‌جا نباشد. ما باید انتظاراتمان را پایین بیاوریم و به تیم این شانس را بدهیم که با تدارکات خوب وارد بازی‌ها شود و بتواند صعود کند اما در فوتبال هیچ تضمینی وجود ندارد. همان‌طور که قبلا دیدید خیلی از کشورهای خوب دنیا حتی نتوانستند به جام جهانی برسند.

*این دیدگاه که ما کار ساده‌ای داریم و حتما باید صعود کنیم روی عملکرد تیم ملی اثر منفی نمی‌گذارد؟

مطمئنا این دیدگاه تاثیر منفی روی مسائل روانی تیم ملی و بازیکنان می‌گذارد چون فشار بیش از اندازه‌ای به بچه‌ها می‌آورد. ما اول باید بهترین تدارکات را داشته باشیم و بعد هم واقع‌بینانه به این مسئله نگاه کنیم. ما با دو تیم اروپایی و تیم آمریکا رقیب هستیم و اگر صعود کنیم کار بسیار بزرگی کرده‌ایم.

*به نظر شما تیم ملی فعلی کیفیت بهتری دارد یا تیم ملی کارلوس کی‌روش؟

از نظر کیفیت بازیکن‌ها اگر نگاه کنیم تیم فعلی یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران است. شاید بعد از بازیکنان دوره 98 این یکی از بهترین نسل‌هاست و اگر از آن بهتر نباشد چیزی هم کم ندارد. در زمان کی‌روش هم بچه‌ها کیفیت خیلی خوبی داشتند ولی به نظرم میانگین سنی تیم کمی بالا بود ولی کیفیت بسیار خوبی داشت و توانست به موفقیت‌های زیادی برسد و دو دوره در جام جهانی حضور داشته باشد.

*به نظر شما تیم ملی فعلی باید در کدام قسمت‌ها تقویت شود تا شانس بیشتری برای صعود داشته باشد؟

اگر بخواهیم روی یک نقطه انگشت بگذاریم خط دفاعی است که دو بازیکن میانی باید هرچه زودتر مشخص شوند تا باهم به هماهنگی برسند و بتوانند کارایی بهتری در جام جهانی داشته باشند.

*در خصوص نیمکت تیم ملی هم نظرات مختلفی وجود داشت. به نظر شما ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ تصمیم درستی بود؟

مربی که تیم را در زمانی به دست گرفت که واقعا احتمال حذف بود و توانست تیم را دگرگون و متحول کند و سه بازی زودتر به جام جهانی برساند، لیاقت حضور در جام جهانی را دارد. باید تمام ابزار لازم را برای او فراهم کنند یعنی بازی‌های تدارکاتی مناسب بگذارند و بازیکنان را در اختیارش قرار دهند که تیم را برای جام جهانی آماده کند. او قطعا لیاقت حضور در تیم ملی را دارد و نشان داده می‌تواند در جام جهانی هم خوب کار کند.

*درحالی که فرصت کمی تا جام جهانی باقی مانده اما فدراسیون فوتبال هنوز برنامه مشخصی ندارد و اخبار خوشی به گوش نمی‌رسد. حتی دیدار دوستانه با تیم ملی کانادا هم لغو شد. با این وضعیت می‌توان به صعود تیم ملی خوشبین بود؟

خب من در جریان هستم که مسئولان فدراسیون مثل آقایان استیلی و ماجدی به دنبال این هستند که بازی‌های تدارکاتی را فراهم کنند ولی کار ساده‌ای نیست. من می‌دانم که تمام تیم‌ها در این تاریخ‌ها بازی دارند و خیلی از آن‌ها اگر بازی ندارند هم برای ایران بازی با آن‌ها مقدور نیست چون پول‌های زیادی می‌خواهند. مثلا تیم ملی برزیل برای هر بازی 2 میلیون دلار پول می‌خواهد که بسیار غیرمعقول و نشدنی است. بازی با کانادا هم فرصت خوبی بود که متاسفانه لغو شد. بازی با اکوادور هم می‌توانست کمک کند که آن هم لغو شد. حالا باید دید برنامه بعدی و پلن بی چیست که بتوانند بازی مناسب بگذارند تا تیم محک بخورد.

*بحث‌های زیادی در خصوص جدایی کریم باقری وجود دارد. نظر شما در این خصوص چیست؟

وجود کریم باقری در کنار تیم ملی می‌تواند کمک بسیار بزرگی باشد چون با توجه به شخصیت آقاکریم بچه‌ها احترام خیلی زیادی برای او قائل هستند و از او حرف‌شنوی دارند که همین می‌تواند عصای دست سرمربی باشد. به همین دلیل من فکر می‌کنم بودن ایشان خیلی مهم است و باید او را حفظ کنند.

*گفته می‌شد قرار است سرمربی تیم‌های پایه آمریکا شوید. اتفاق جدیدی در این خصوص رخ داده است؟

هنوز در حال مذاکره هستم که البته مدتی طول خواهد کشید چون فعلا برنامه‌ای برای تیمی که می‌خواند برای ان سرمربی انتخاب کنند نیست و عجله‌ای برای آن ندارند اما مذاکرات در جریان است و فکر کنم در ماه آگست همه چیز مشخص شود.

*از تیم ملی آمریکا پیشنهادی برای آنالیز تیم ملی ایران داشته‌اید؟

صحبت غیررسمی و غیرمستقیمی با من شد که گفتم دوست ندارم به هیچ طرفی کمک کنم ولی از قبل آمادگی خودم را برای کمک به ایران اعلام کردم . بستگی دارد که بخواهند از این کمک استفاده کنند یا نه ولی من هیچ انتظاری ندارم چون هر تیمی خودش کادر آنالیز دارد که به خوبی می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر کمکی هم از دست من بربیاید مطمئنا در خدمت تیم ملی هستم.

*شما در رده پایه با بسیاری از بازیکنان فعلی آمریکا کار کرده‌اید. کمی در خصوص ویژگی‌ها و توانایی‌های این نفرات بگویید.

خیلی از بازیکنان این نسل تیم ملی آمریکا در سطح بالای اروپا به عنوان لژیونر بازی می‌کنند؛ در تیم‌هایی مثل یوونتوس، بارسلونا، چلسی، سالزبورگ و دیگر تیم‌های سطح بالای اروپا حضور دارند. به خاطر همین قطعا با آمادگی بالایی وارد مسابقات خواهند شد. تیم جنگنده و باروحیه‌، جوان و هم‌چنین دونده‌ای هستند. مربی آن‌ها هم از لحاظ تاکتیکی مربی انعطاف‌پذیری است و می‌تواند برای هر بازی تاکتیک خاصی داشته باشد. به همین خاطر فکر می‌کنم آسان گرفتن این بازی اشتباه است و بازی سختی خواهد بود. امیدوارم ایران بتواند در این بازی نتیجه مورد نظرش را بگیرد.

پست بعدی

ترفند غیراخلاقی برای جلب توجه همسر

ج مه 27 , 2022
اعتمادآنلاین| فردی برای اینکه توجه همسرش را جلب کند نقشه‌ای غیراخلاقی کشید و سپس خودش با مراجعه به پلیس علیه متهم خیالی شکایت کرد. به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت شهروند هرمزگانی مبنی بر مزاحمت پیج اینستا گرام برای خانواده او رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000