محموله نفتی توقیف شده ایران را به آمریکا فرستاده می‌شود

اعتمادآنلاین|

پلیس بنادر یونان روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور به درخواست دستگاه قضایی آمریکا، نفت ایران را از یک نفتکش توقیف شده با پرچم روسیه به آمریکا خواهد فرستاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته مقامات یونان پگاس(Pegas) را که گفته می‌شد عازم پایانه مرمره در ترکیه بود، توقیف کردند. این کشتی با خدمه خود که گفته می‌شد روس هستند، در لنگرگاه کاریستوس پهلو گرفته بود.

گارد ساحلی یونان اعلام کرده نام این شناور به «لانا» تغییر کرده است. مقامات یونان براساس تحریم‌های اتحادیه اروپا که پس از حمله ماه فوریه روسیه به اوکراین اعمال شد، این کشتی را توقیف کردند. براساس اطلاعاتی که آن زمان ارائه شد، این نفتکش حامل ۱۱۵ هزار تن نفت ایران بود.

سخنگوی پلیس بنادر یونان چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: در پی درخواست دستگاه دادگستری آمریکا، قرار است نفت به آمریکا به هزینه این کشور انتقال یابد. این اقدام مقامات یونان درحالی انجام شده است که مقامات کشورمان به شدت به این تصمیم اعتراض کرده و آن را «راهزنی بین المللی» خوانده اند.

سازمان بنادر و دریانوردی ایران در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از حقوق قانونی خود نخواهد گذشت و از دولت یونان انتظار دارد به تکالیف بین المللی خود در حوزه دریانوردی و کشتیرانی پایبند باشد.

وزارت امور خارجه کشورمان اواخر روز سه شنبه از طریق سازمان بین المللی دریانوردی از دولت یونان خواست این نفتکش و خدمه آن را آزاد کند. این وزارتخانه افزود: آمریکایی‌ها بار کشتی را تخلیه کرده اند.

آتن هنوز به اعتراض تهران پاسخ نداده و جزئیات بیشتری درباره این نفت یا چگونگی انتقال آن به آمریکا ارائه نکرده است.

پست بعدی

برجام برای مدت نامحدود روی میز باقی نخواهد ماند

پ مه 26 , 2022
اعتمادآنلاین| وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای در خصوص توقف مذاکرات وین گفت که نباید فکر کنیم که برجام برای مدت نامحدود روی میز باقی خواهد ماند. به گزارش فارس، در حالیکه ایالات متحده در روند مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اخلال ایجاد کرده است، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000