روند عضویت در ناتو، زمان‌بر خواهد بود

اعتمادآنلاین|

«پکا هاویستو» به شبکه الجزیره گفت: ما تضمین امنیتی از واشنگتن داریم که شامل امکان حمایت و پشتیبانی در صورت حمله نظامی به فنلاند است.

وی ضمن تاکید بر اینکه اوضاع در مرز فنلاند با روسیه آرام است، ابراز امیدواری کرد که این وضعیت ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، هاویستو یادآور شد که ۷۰ درصد از مردم فنلاند از پیوستن این کشور به ناتو حمایت می کنند.

وزیر امور خارجه فنلاند همچنین گفت: ما از روابط حرفه ای با ترکیه برخورداریم و از نقش این کشور در مدیریت مذاکرات بین روسیه و اوکراین قدردانی می کنیم. وی افزود: اطمینان داریم که پیوستن موفقیت آمیزمان به ناتو را مدیریت می کنیم.

فنلاند و سوئد روز چهارشنبه هفته گذشته درخواست رسمی پیوستن به پیمان ناتو را ارائه دادند. اما آنکارا در ماه جاری (مه) برخلاف سایر هم پیمان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با پیوستن این دو کشور به این ائتلاف نظامی مخالفت کرد.

ترکیه، سوئد و فنلاند را به پناه دادن به عناصر وابسته به گروه شبه نظامی حزب کارگران کردستان "پ ک ک" و پیروان عبدالله گولن متهم می کند که به ادعای آنکارا، سازمان دهنده تلاش ۲۰۱۶ برای کودتا بوده است.

برای پذیرش عضو جدید در این ائتلاف نظامی، رسیدن به اجماع در میان همه اعضا الزامی است؛ بنابراین از نظر تئوری، ترکیه قادر به جلوگیری از الحاق سوئد و فنلاند است.

پست بعدی

فروریختن بخش دیگری از سازه متروپل؛ سه امدادگر مصدوم شدند

س مه 24 , 2022
ایسنا نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به شرایط ناپایدار سازه، متاسفانه حدود یک ساعت پیش بخشی از سازه، حین عملیات آواربرداری فرو ریخت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000