صورت های مالی بانک سپه نشان دهنده نمادی فراتر از خواستن است

اعتمادآنلاین|

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در مراسم رونمایی از «سیستم یکپارچه بانکداری و سند تحول راهبردی بانک سپه در افق ۱۴۰۴» با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: مجموعه دوستانی که کار بانکداری انجام می‌دهند، می‌دانند که پیگیری چنین اتفاق مهمی زحمت طراحی، اجرا و مدیریت پیوسته و مستمری لازم دارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سیاست‌گذاران کشور طی سه سال گذشته مسئولیت مهمی را بر دوش بانک سپه قرار دادند و امروز برای من این نکته حائز اهمیت است که می‌توان با اطمینان خاطر این سخن را بر زبان آورد که بانک سپه در ایفای این مسئولیت سربلند و روسفید بیرون آمده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنانش تصرح کرد: مسئله ادغام بانک‌ها، مسئله کوچکی نبود بلکه می‌توان گفت در زمانه خود افراد بسیاری نگران تبعات آن در حوزه اقتصادی و اجتماعی بودند. اینکه مصوبات روی کاغذ چطور به ظهور برسد و محقق شود، هنر مدیریتی شما بود که بتوانید از پس این مسئولیت به خوبی بربیایید.

خاندوزی تاکید کرد: ما امروز شاهد سیستم یکپارچه بانکداری به عنوان نماد، سمبل و از مجموعه آن انبوه تلاش‌هایی هستیم که در پشت مساله ادغام رخ داده و خودش را درنهایت در یک صفحه‌ای به نام سیستم یک پارچه نشان می‌دهد. این سیستم به ظاهر یک اتفاق فناورانه در کشور ما نبود، اما به جهت این که در بانک سپه از تحولی در ماورای محاسبات اقتصادی و مالی خود بانک و پنج موسسه‌ای که بعدا به این بانک ملحق شدند حکایت داشت، به شکل ویژه‌ای جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه سند تحول بانک سپه نسبت به ۱۴۰۴ و سال‌های آینده نمادی بر خواستن این بانک است، گفت: تهیه صورت‌های مالی بانک سپه به مفهموم جدید خود، صورت‌های مالی تلفیقی و طرازنامه تلفیقی، نمادی است بر اینکه شما می‌توانید و این اتفاق فراتر از خواستن است که الحمدلله امسال رخ داده و با برگزاری مجمع بانک در هفته‌ها و ماه‌های آینده می‌توان با خیال راحت گفت که این عقبه پشت سر گذاشته شده و از امروز باید رو به افق های آینده درباره بانک سپه صحبت کنیم.

در این مراسم وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه مدیرعامل بانک سپه از سیستم یکپارچه بانکی و برنامه تحول راهبردی بانک سپه رونمایی کردند.

مدیرعامل بانک سپه در این مراسم اظهار کرد: این سیستم برای ارایه خدمات به مشتریان در قالب روشی واحد است و در واقع ارایه خدمات به صورت یکپارچه پس ادغام بانک‌ها ست تا تناقضی ایجاد نشود.

آیت ابراهیمی در حاشیه مراسم رونمایی از سیستم یکپارچه بانکی و تحول راهبردی بانک سپه درباره پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی، درباره پیامدهای عدم اجرای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها اظهار کرد: موضوع یارانه و استفاده از ارز ۴۲۰۰، تبعات بسیاری برای کشور دارد؛ بر این اساس عمده یارانه‌هایی که پرداخت می‌شود به هدف اصابت نمی‌کند و دلالی‌هایی صورت می‌گیرد و مشکلاتی را در مسیر توزیع آنها ایجاد می کند.

وی تأکید کرد: با هدف‌مندی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، مبالغی که در قانون پیش‌بینی شده به دست افرادی که مورد نظر هستند می‌رسد.

او گفت: سال گذشته ۳۵ درصد تسهیلات خرد بدون ضامن توسط بانک سپه انجام شد و در دو ماه گذشته نیز روند پرداخت تسهیلات ادامه داشت. سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال وام ازدواج توسط بانک سپه پرداخت شد.

وی تاکید کرد: امسال در نظر داریم ۲ هزار میلیارد تومان از دارایی بانک را واگذار کنیم و در سه ماهه نخست سال پیش‌بینی شده ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان از دارایی بانک واگذار شود.

ابراهیمی درباره اعتبارسنجی در بانک سپه گفت: سیستم اعتبارسنجی ایرانیان در سیستم بانکی کشور اجرا می‌شود و این شاخص خوبی است اما برخی افراد در آن سیستم سابقه‌ای ندارند.

او تاکید کرد: باید مفاهیم اعتبارسنجی در کشور توسعه یابد و سیستم‌های بانکی به این سامانه ها اعتماد کنند و بعد از دستورالعمل های تسهیل گری در پرداخت تسهیلات و بهبود رابطه بانک و مردم بود که اعتبارسنجی و مقولاتی از این دست اهمیت یافت.

پست بعدی

سرمربی و بازیکن هر دو باید قواعد بازی را بپذیرند

س مه 24 , 2022
اعتمادآنلاین| پیمان جبلی درباره آخرین وضعیت بازگشت عادل فردوسی پور به صدا و سیما، اظهار داشت: برای یک بازی باید همه عوامل با هم همراه و هماهنگ باشند. موضوع فردوسی پور در دوره بنده اتفاق نیفتاد. اگر در دوره من اتفاق می‌افتاد تمام تلاش خود را می‌کردم تا اتفاقی نیفتد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000