حوزه دریایی‌ای نیست که امکان عملیات نداشته باشیم

اعتمادآنلاین|

امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست «بررسی مأموریت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش» با بیان اینکه مسیر پرتلاطمی را در انقلاب پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: ما از ابتدا درگیر سه پدیده شوم بودیم که ابتدا با توطئه شروع شد و به اهدافشان نرسیدند، بعد سراغ تحریم رفتند و نتیجه نگرفتند و بعد هم با گستاخی به سمت تهدید حرکت کردند. ما از دفاع مقدس درس‌هایی آموختیم تا اتفاقات شیرینی رخ دهد که بخشی از آن در حوزه دریایی بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز از یک محدوده عملیاتی کوچک در دفاع مقدس پا فراتر گذاشتیم و امروز حوزه دریایی‌ای نیست که امکان عملیات نداشته باشیم.

ایرانی یادآور شد: امروز ناوشکن ما با اقتدار در کنار همه تهدیدات دشمنان مشغول اسکورت شناورها و کشتی‌ها در دریاست. ما ارتقای قدرت دریایی مدنظر فرماندهی کل قوا را به جدیت دنبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: همه این موارد مدیون تحرکی است که می‌توانیم در حوزه دریایی داشته باشیم. در توسعه سواحل مکران هم بیش از ۱۲ سال است که این مطالبه از سوی رهبری انقلاب طرح شده و ما یک بندر راهبردی را در این زمینه شکل داده‌ایم که به تعبیر رهبری انقلاب این حضور، یک موهبت برای منطقه مکران است.

وی افزود: ما اخیرا در رزمایشی که در شمال اقیانوس هند انجام شد، ناوشکن دنا را به عنوان آخرین دستاورد فرستادیم و نیروها با اقتدار هر عملیاتی که تفویض شد را انجام داد. حتی برای کشورهای دیگر این ابهام و تعجب پیش آمد که ما چطور به چنین دستاوردهایی رسیده‌ایم آن هم در شرایطی که تحت فشارهای فراوانی هستیم.

ایرانی یادآور شد: در حفظ امنیت خطوط مواصلاتی با اقتدار عمل می‌شود و ناوهای ما در این خطوط بارها درخواست شناورها برای تامین امنیت و جلوگیری از حمله دزدان دریایی را پاسخ دادند.

وی افزود: امروز ملت‌های مظلوم منطقه چشم امید بسیاری به جمهوری اسلامی دارند که همه عوامل موثر در این زمینه به شایستگی عمل کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان تاکید کرد: امروز تجهیزات ما باید با جهان برابری کند که بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

پست بعدی

بدهی جهانی در حال انفجار

د مه 23 , 2022
اعتمادآنلاین| مؤسسه مالی بین‌المللی (IIF) گزارش داد دو اقتصاد بزرگ دنیا بزرگ‌ترین وام‌گیرندگان در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی بوده‌اند و بدهی جهانی تا بیش‌از 305 تریلیون دلار بالا رفته‌است. به گزارش تسنیم، اطلاعات این مؤسسه نشان می‌دهد بدهی چین 2.5 تریلیون دلار طی فصل زمستان بالا رفته و آمریکا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000