عزیزی خادم دوباره رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود؟

اعتمادآنلاین|

درحالی که تصور می‌شد با عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم فدراسیون فوتبال کمی به آرامش برسد و شرایط بهتری را تجربه کند اما در فاصله کمتر از ۶ ماه تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اوضاع در ساختمان اصلا مساعد نیست و حتی شایعات زیادی در خصوص عزل دسته‌جمعی اعضای هیات رییسه هم به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها گفته می‌شود اعضای مجمع قصد دارند در مجمع عمومی ۱۰ خرداد درخواست عزل دسته‌جمعی هیات رییسه را بدهند و به دنبال برکناری تمام اعضا هستند. اتفاقی که اگر رخ دهد آماده‌سازی تیم ملی را هم شدیدا تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و بحران جدیدی برای فوتبال خواهد ساخت؛ البته اعضای فعلی هم در چند ماه اخیر و در مسائلی چون اتفاقات بازی ایران – لبنان در مشهد نشان دادند توانایی اداره صحیح فوتبال را ندارند. به هرحال تا کنون درخواست عزل ۵ تن از اعضای هیأت رئیسه به دبیرکل فدراسیون رسیده و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد عزل ارکان فدراسیون فوتبال، یکی از موارد دستور جلسه مجمع ۱۰ خرداد ماه است. میرشاد ماجدی، احسان اصولی، مهرداد سراجی، احمدرضا براتی و طهمورث حیدری افرادی هستند که اعضای مجمع درخواست عزل آنها را ارائه داده‌اند و قرار است در این رابطه در مجمع تصمیم‌گیری شود.

در این بین عزیزی‌خادم هم هنوز عزل را نپذیرفته و با وجود محرومیت دوساله از سوی کمیته اخلاق قصد دارد در مجمع ۱۰ خرداد حاضر شود و از عملکرد خود دفاع کند. رییس معزول فدراسیون فوتبال که با وعده‌های بسیار به این سمت رسیده بود در میان هیئت‌های فوتبال هنوز طرفدارانی دارد ولی با توجه به حکم کمیته اخلاق و اسناد منتشرشده از دوران یک‌ساله ریاستش خیلی بعید است بتواند جایگاهش را پس بگیرد و احتمال اعضای مجمع در نهایت او را عزل کنند. البته رییس سابق فدراسیون فوتبال با توجه حکم کمیته اخلاق مجوز حضور در جلسه را نخواهد داشت اما حسن کامرانی‌فر درباره حکم صادر شده از سوی کمیته اخلاق از فیفا استعلام گرفته که پاسخ این استعلام هم در نوع خود می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

این‌طور که شنیده می‌شود، گویا تغییراتی که انتظار فدراسیون فوتبال را می‌کشد، بنیادی‌تر از آن است که امروز می‌توان تصور کرد. اگر عزل عزیزی خادم و اعضای هیات رییسه تایید شود آن موقع مشخص نیست چه کسی تا زمان انتخابات و رای‌گیری برای انتخاب اعضای جدید هیات رییسه و رییس فدراسیون اختیار امور را به دست خواهد گرفت. این در حالی است که تیم ملی در شرایط بسیار حساسی قرار دارد ولی هیچ‌کدام از تصمیم‌گیران فدراسیون فوتبال در خطر عزل در امان نیستند. از طرفی از بین خداداد افشاریان و بهرام رضاییان هم که رضاییان دیگر نمی‌تواند نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها در هیأت رئیسه باشد چون در حال حاضر مدیریت هیچ باشگاهی را برعهده ندارد. با این حساب معلوم نیست تکلیف هیأت رئیسه و سرپرست فدراسیون فوتبال بعد از این مجمع چه باشد؟ همین حالا جلسات هیات رییسه به سختی به رسمیت می‌رسد و با عزل هرکدام از اعضا اوضاع عجیب‌تر هم خواهد شد.

این در حالی است که امروز هم ایران ورزشی گزارشی را درباره اتفاق های ترسناکی که ممکن است رخ بدهد منتشر کرده است.وقتی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، شکایت خود از شهاب عزیزی‌خادم را با نیت محروم کردن او به کمیته اخلاق ارائه کرد، بین کارشناسان حقوقی این ابهام به وجود آمده بود که بعد از بررسی عزل در مجمع باید این موضوع در کمیته اخلاق بررسی شود. هیأت رئیسه اما با اصرار درخواست بررسی تخلفات عزیزی‌خادم در کمیته اخلاق را پیگیری کردند.کمیته اخلاق هم توجهی به قوانین و دردسرهایی که حکم او می‌تواند به وجود بیاورد، نداشت. وگرنه حداقل در صدور حکم، محرومیت را تا پایان دوره ریاست احتمالی عزیزی‌خادم در نظر می‌گرفت.

حالا که مدت زمان محرومیت در نظر گرفته شده برای شهاب عزیزی‌خادم ۲ سال است، در صورتی که موضوع عزل او در مجمع مطرح شود و اعضای مجمع رأی به عزل دائم او ندهند، عزیزی‌خادم بعد از پایان دوره محرومیتش به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال برمی‌گردد و تا پایان این دوره از ریاست فدراسیون یعنی ۹ ماه، باید ریاست کند. حتی اگر عزل عزیزی‌خادم در مجمع ۱۰ خرداد مطرح نشود، باز هم این معضل پابرجا خواهد بود.در این زمینه نوشته است:این اتفاق امکان برگزاری انتخابات را هم از فدراسیون فوتبال می‌گیرد و در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال از سوی مجمع عزل دائم نشده باشد، فدراسیون فوتبال تا پایان محرومیت او باید با سرپرست اداره شود و این یعنی ادامه بلاتکلیفی‌ها و بی‌ثباتی‌های فدراسیون فوتبال برای دو سال آینده.البته که استیناف هنوز حکم خود را در پاسخ به درخواست عزیزی‌خادم برای بازبینی حکم کمیته اخلاق اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری مجمع باقی نمانده، تصمیم‌گیری درباره رسیدگی به موضوع عزل عزیزی‌خادم در مجمع و صدور مجوز حضور او در جلسه مجمع در تاریخ ۱۰ خرداد، از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزهای مسئولان فدراسیون فوتبال است.تا جایی که میرشاد ماجدی و حسن کامرانی‌فر برای تصمیم‌گیری در این رابطه جلسه‌ای هم با حراست فدراسیون فوتبال برگزار کرده‌اند اما هنوز تصمیم قطعی و نهایی خود را درباره اینکه آیا عزیزی‌خادم در جلسه مجمع حضور خواهد داشت یا نه اعلام نکرده‌اند.

پست بعدی

کیهان خطاب به دولت: سریعتر مدیران سازمان برنامه دولت قبل را تغییر دهید

د مه 23 , 2022
اعتمادآنلاین| کیهان نوشت: به‌رغم خبرهای مسرت بخش درباره برکناری مدیران ناکارآمد، بعد از گذشت نزدیک به ۹ ماه از تشکیل دولت مردمی، تصور می‌شود برخی از مدیران ناکارآمد قبلی بر سر کار باشند که نه انگیزه خدمت و نه از روحیه خدمت برخوردارند، امری که نشان می‌دهد روند جابه‌جایی مدیران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000