آتش‌سوزی بزرگ در مرکز بغداد

اعتمادآنلاین|

منابع خبری عراقی از وقوع آتش‌سوزی در مرکز بغداد خبر دادند.

به گزارش فارس، پایگاه خبری بغداد الیوم گزارش داد که این آتش‌سوزی در یک کارگاه نجاری رخ داده است و نیروهای آتش‌نشانی نیز برای اطفای حریق عازم این منطقه شدند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده و مشخص نیست که علت آتش‌سوزی چه بوده است.

در همین ارتباط، یوسف افضلی، معاون فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات چند روز پیش با اشاره به آتش‌سوزی در صحن حضرت زینب سلام الله علیها اظهار داشت: ظهر امروز در یکی از بخش‌های طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام در کربلا آتش‌سوزی اتفاق افتاد و بخشی از تجهیزات موکب‌ها در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در طبقه منفی ۲ و محل برپایی موکب‌های اربعینی صورت گرفته است، افزود: پس از آتش‌سوزی، تیم امدادی به سرعت برای مهار آتش اقدام کردند و ما نیز در حال بررسی دلایل آن هستیم.

افضلی با اشاره به اینکه خوشبختانه حادثه آتش‌سوزی در جوار حرم حسینی تلفات جانی نداشت و آسیبی نه تنها به کارگران و مهندسان ایرانی، بلکه به حرم سیدالشهدا علیه السلام وارد نکرده است، تصریح کرد: در حال بررسی دلایل این آتش‌سوزی هستیم و در صورتی که پیمانکار مقصر شناخته شود، باید خسارت تجهیزاتی را که در آتش سوخته است، بپردازد. البته به تأسیسات صحن حضرت زینب سلام الله آسیبی وارد نشده است.

صحن حضرت علی اکبر علیه السلام در جوار حرم حسینی که به عنوان طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام توسط ستاد بازسازی عتبات و به همت ایرانیان در حال ساخت است، ۲۷ اردیبهشت ماه گذشته آتش گرفت و ساعت‌ها مهار آن با تلاش نیروهای امدادی عراق به طول انجامید. در این آتش‌سوزی برخی از تجهیزات موکب‌های اربعینی همچون پتو و همچنین کابل و … در آتش سوخت.

پست بعدی

احتمال اعزام کماندو‌ها و تفنگداران دریایی به سفارت آمریکا در کی‌یف

ی مه 22 , 2022
اعتمادآنلاین| مقامات نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده در حال بررسی برنامه‌هایی برای اعزام نیروهای ویژه به «کی‌یف»، پایتخت اوکراین برای محافظت از سفارت تازه بازگشایی شده خود هستند. ​به گزارش فارس، روزنامه «وال استریت ژورنال»، شبانگاه یکشنبه به وقت تهران نوشت، این پیشنهادها هنوز به «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000