4 نکته مهم در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

اعتمادآنلاین|

افرادی که به تازگی اسم ارز دیجیتال به گوششان خورده، این بازار را بهترین جای رشد ثروت می‌دانند. این فرضیه پر بی‌راه نیست؛ اما سختی‌ها و چالش‌های مخصوص به‌خودش را دارد. اینکه با خودتان فکر کنید با خرید بیت کوین یک شبه پول‌دار خواهید شد، بسیار دور از واقعیت است.

دنیای کریپتو به‌شدت پرنوسان است؛ فقط تحلیل بازار ارزهای دیجیتال به‌شما کمک می‌کند تا با روشی حساب شده و علمی از سرمایه دیجیتال خود محافظت کنید. اگر به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اید یا قصد دارید به‌طور جدی در این حوزه قدم بردارید، چند دقیقه از وقتتان را به‌خواندن این مقاله اختصاص دهید.

۱- وابستگی قیمت انواع ارز دیجیتال به ارزش طلا

طلا یکی از سرمایه‌های گران‌بهای بشر در طول تاریخ بوده است. افرادی که به‌دور از هر چالش و ریسکی در فکر افزایش سود و ثروت خود هستند، خرید طلا را انتخاب می‌کنند. مدرسین خبره داجکس نکات مهمی را درباره وابستگی قیمت رمز ارزها به طلای جهانی در بهترین آموزش ارز دیجیتال مطرح می کنند. این دانسته‌ها کمک بزرگی برای رشد و حرفه‌ای شدن افراد مبتدی است؛ زیرا باعث می‌شوند که با ذهنی بازتر به تحلیل حوزه دیجیتال بپردازید.

پیش‌بینی بازار Crypto مساوی است با چند برابر کردن سرمایه دیجیتال. هنگامی که نمودار رفتار رمز ارزها را با ارزش طلا در دنیا مقایسه کنیم، به اطلاعات جالبی بر خواهیم خورد. هر زمان که قیمت طلا صعودی باشد، ارزش بیت‌کوین و متعاقباً قیمت آلت کوین‌های دیگر نیز افزایش خواهد یافت.

عکس این قضیه نیز صدق می‌کند! با ریزش قیمت طلا و پایین آمدن ارزش آن، کاهش شدیدی در قیمت سرمایه‌های دیجتال را شاهد خواهیم بود. دقت به سطوح مقاومتی طلا و توجه به خط ریزش آن، تعیین کننده رفتار بازار ارز دیجیتال است. فراموش نکنید که همیشه استثنا نیز وجود دارد و گاهی ممکن است ارزش بیت کوین حتی پس از ریزش قیمت طلا نیز روند صعودی داشته باشد.

2

۲- نوسان قیمت ارز دیجیتال با تغییرات بازار سهام آمریکا

بازار سهام ایالات متحده آمریکا در سطح جهانی تاثیر گذار است. شاخص S&P ۵۰۰ که در واقع مخفف عبارت Standard and Poor's Index است، عملکرد ۵۰۰ شرکت بزرگ و فعال در بازار سهام آمریکا را می‌سنجد. اساتیدی که به تدریس خصوصی ارز دیجیتال مشغول‌اند، نکات جالبی را در ارتباط با تأثیر شاخص S&P ۵۰۰ روی ارزش رمز ارزها عنوان می‌کنند.

از طریق همین نکات و رموز است که تحلیل‌گران موفق دنیای دیجیتال، روزبه‌روز بر میزان ثروتشان افزوده می‌شود. طریقه خواندن نمودارها، بررسی و تحلیل روند بازار و دخیل شدن تغییرات بازار سهام آمریکا از جمله مواردی هستند که تریدرهای موفق به‌خوبی آن‌ها را رصد می‌کنند.

۳- تحلیل بازار ارزهای دیجیتال؛ تاثیر مستقیم شاخص دلار بر قیمت بیت کوین

همه ما روزانه اثر دلار را روی تغییرات قیمت‌ها شاهد هستیم. این قضیه در سطح جهانی نیز قابل لمس است. دلار آمریکا نسبت به یورو، فرانک، دلار کانادا و واحدهای پولی دیگر تأثیر بیشتری بر بازارهای جهانی دارد. در دوره‌های داجکس درباره اهمیت توجه به تغییرات دلار و نحوه خواندن نمودارهای مرتبط با آن صحبت شده است.

هنگامی که شاخص دلار قصد تغییرات صعودی داشته باشد، قیمت بیت کوین (با ارزش‌ترین رمز ارز) نیز بالا خواهد رفت و برعکس. افراد مبتدی با جمع‌آوری اطلاعات دقیق و افرایش علم و تجربه خود، به‌آسانی قادر به پیش‌بینی رفتار و تحلیل بازار ارز دیجیتال خواهند بود.

3

۴- وابستگی آلت کوین‌ها به ارزش دلار در دنیا

آلت کوین‌ها نیز در دنیای کریپتو جایگاه قابل‌قبولی دارند. افرادی که به‌هر دلیل تمایلی به خرید بیت کوین نداشته باشند، با خرید آلت کوین‌ها به سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها مشغول خواهند شد. تتر، اتریوم، ریپل، داج کوین و بایننس از جمله آلت کوین‌های معروف و ارزشمند اما با ریسک بیشتر محسوب می‌شوند.

هنگامی که شاخص دلار روند نزولی خود را طی کند، سرمایه‌گذاران دنیای دیجیتال به خرید آلت کوین‌ها روی می‌آورند. اطلاع از نحوه تحلیل بازار دلار برابر است با بیشتر شدن ثروت دیجیتال تریدرها؛ به‌بیانی دیگر از این طریق انتخاب می‌کنند که وقت خرید بیت کوین است یا باید به سمت آلت کوین‌ها هجوم برد.

دوره‌های داجکس؛ بهترین راه آموزش ارز دیجیتال به زبان ساده

در این مقاله درباره تحلیل بازار ارزهای دیجیتال صحبت کردیم و مهم‌ترین نکات آن را برای علاقه‌مندان به حوزه کریپتو شرح دادیم. اینکه چگونه می‌توان مانند یک تریدر باهوش عمل کرد و از تغییرات بازار به‌نفع خود استفاده کرد، از مباحث جذابی است که هر تریدر موفق از آن آگاه است.

دوره‌های داجکس یکی از راه‌های کسب تجربه و دانش در زمینه رمز ارزها محسوب می‌شوند. با شرکت در این دوره‌ها، با کلیه تحلیل‌ها و آموزش‌های مرتبط با افرایش ثروت دیجیتال آشنا خواهید شد. اساتید و مدرسین Dogex، علم روز دنیا را در قالب ویدئو، وبینار و پکیج در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. اینکه فردی مبتدی باشید یا حرفه‌ای فرقی ندارد! زیرا درهرحال نیاز به آپدیت کردن اطلاعات و دانش دیجیتال خود دارید.

چنانچه قصد دارید به شیوه‌ای اصولی و دقیق با مفاهیم و اصطلاحات حوزه ارز دیجیتال آشنا شوید، به سایت داجکس به نشانی fa.dogex.ae سر بزنید. کلیه دوره‌ها به‌همراه سرفصل‌های تدریس شده در آن نوشته شده است. اگر برای شرکت در چند دوره شک داشته یا اطلاعات بیشتری درباره هریک نیاز دارید، از طریق شماره ۰۰۹۷۱۴۵۶۵۶۸۷۱ با کارشناسان خبره داجکس تماس بگیرید. همکاران ما آماده شنیدن صدای گرم شما و پاسخ به به هرگونه سوال تخصصی هستند.

پست بعدی

تلاش عزیزی خادم برای بازگشت به فدراسیون فوتبال

ی مه 22 , 2022
اعتمادآنلاین| رئیس تعلیق شده فدراسیون فوتبال هفته گذشته با حکمی عجیب روبرو شد. کمیته اخلاق ۲۵ اردیبهشت در حکمی جنجالی، رای به محرومیت ۲ ساله شهاب‌الدین عزیزی‌خادم داد. به گزارش فوتبال 360، عزیزی‌خادم ۲۸ بهمن سال گذشته، از ریاست فدراسیون عزل موقت شد. اعضای مجمع فدراسیون فوتبال قرار بود در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000