علیزاده: اخذ مالیات از سپرده شرکت‌های حقوقی به افزایش تولید کمک می‌کند

اعتمادآنلاین|

محسن علیزاده با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر اخذ مالیات از سود سپرده بانکی شرکت‌های حقوقی اظهار کرد: مجلس در مصوبه‌ای موضوع اخذ مالیات از سپرده بانکی شرکت‌های حقوقی را لحاظ کرد که این کار مزایای بسیاری دارد منتهی انجام آن نیازمند الزاماتی است.

به گزارش ایسنا، وی توضیح داد: با این قانون شرکت‌های حقوقی دارای سپرده بانکی میزان سودآوری خود را اعلام می‌کند و منابع سودآور آنها از محل سپرده‌های بانکی را می‌توان به سمت تولید و ایجاد خطوط تولید و اشتغال مولد هدایت کرد. البته از طرف دیگر نمی‌توان منکر شد که باید بخشی از وجوه به عنوان سرمایه در گردش در بانک‌ها وجود داشته باشد اما در واقعیت باید کمک کنیم که سپرده‌های کلان در بانک‌ها به سمت تولید هدایت شده و خطوط جدید تولید ایجاد کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید به کنترل تورم کمک کرد و حاشیه سود شرکت‌ها بیشتر شود، ادامه داد: برخی از شرکت‌ها نگرانی بابت این مصوبه مجلس مطرح می‌کنند اما در شرایط تورمی موجود در جامعه این یک مصوبه خوب است که با کنترل تورم از سوی دولت می‌تواند به افزایش تولید کمک کند.

پست بعدی

بایدن فرمان کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را امضا کرد

ش مه 21 , 2022
اعتمادآنلاین| در ادامه حمایت‌های نظامی واشنگتن از کی یف، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه فرمان ۴۰ میلیارد دلاری کمک به اوکراین را امضا کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا، که هم اکنون در تور شرق آسیایی خود در کره […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000