مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ

اعتمادآنلاین|

برند شیائومی یا برند سامسونگ؟

پیش از آن که به مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، بپردازیم بهتر است کمی در مورد برند شیائومی و سامسونگ اطلاعات کلی کسب کنیم. برند سامسونگ از دیرباز از فعالان و سرشناسان بازار الکترونیک بوده است. در گذر زمان نیز همواره مسیر پیشرفت را پیموده و در بازار جهانی بسیار موفق عمل کرده است. اما امروزه یک برند چینی با نام شیائومی در حال رقابت با برند سامسونگ کره ای می باشد. رقابت تنگاتنگ این دو برند مشتریان را بر آن داشته با به صورت دقیق به مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ بپردازند.

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ از نظر طراحی!

در مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، باید گفت که برند شیائومی تمرکز زیادی روی رقابت در بخش طراحی دارد. لذا کار با گوشی های این برند بسیار ساده تر است. برند سامسونگ در طراحی های خود از زاویه دادن به صفحه نمایش استفاده می کند و جلوه ای خاص به محصولاتش می بخشد. اما شیائومی از رنگ های ساده و جذاب برای طراحی های خود استفاده می کند. برند سامسونگ گرچه برای گوشی های میان رده ی خود از خلاقیت های ظاهری بهره گرفته اما هم چنان از پلاستیک در ساخت آن ها استفاده می کند. اما برند شیائومی سعی بر آن داشته تا از شیشه و فلز به جای پلاستیک در گوشی های میان رده ی خود استفاده کند.میتوانید برای خرید گوشی شیائومی به سایت مبیت سر بزنید.

برای مثال گوشی ردمی نوت 10 پرو از برند شیائومی، بدنه ای شیشه ای دارد اما رقیب آن که A52 سامسونگ است از جنس پلاستیک می باشد. در ضمن گوشی مذکور چینی قیمت کمتری در مقایسه با رقیب کره ای خود دارد. بنابراین می توان گفت در این بخش برند شیائومی کیفیت بالاتر اما قیمت کمتری دارد. البته دقت داشته باشید که در زمینه ی تولید و طراحی گوشی های تاشو این برند سامسونگ است که پیشرو می باشد.

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ از نظر تجربه ی کاربری!

هنگام مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، به تلاش هر دو برند برای ساخت واسط کاربری منحصر به فرد روی اندروید گوگل برخورد می کنیم. در اکثر محصولات هر دو برند صفحه نمایش های بزرگتر از 6 اینچ به چشم می خورد. لذا مشتریان آن ها قادر به مشاهده ی تمامی نیازمندی های خود می باشند. در سال های اخیر، سامسونگ اصلاحاتی در این زمینه انجام داده است. به همین منظور رابط کاربری MIUI را به صورت اصلاح شده به بازار عرضه کرده است. با این وجود هنوز نمی توان در این زمینه نظریه ی قطعی برای بهتر بودن تجربه ی کاربری این دو برند ارائه کرد. چرا که هر دو رابط کاربری MIUI سامسونگ و One Ui شیائومی سرعت و عملکرد خوبی دارند.

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ

در مقام مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، به صورت موردی گوشی های می 11 و می 11 اولترا از برند شیائومی، از قوی ترین تراشه ی اندرویدی با نام اسنپدراگون 888 استفاده می کنند. اما گوشی گلکسی S21 از برند سامسونگ از تراشه ی اگزینوس 2100 بهره مند است. لذا در این مورد گوشی شیائومی قدرت سخت افزاری بیشتری دارد. اما به صورت کلی نمی توان نظر قطعی اعلام کرد.

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ از نظر دوربین!

در مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، باید گفت که به طور کلی در گوشی های هم سطح این دو برند کیفیت دوربین برند شیائومی بهتر است. برای مثال، دو گوشی Mi 10 5G شیائومی و Galaxy S20 سامسونگ را در نظر بگیرید. هر دوی این موارد یک دوربین جلو دارند. اما نمونه ی چینی در دوربین پشت چهارگانه بوده و نمونه ی کره ای دوربین سه گانه دارد. به علاوه گوشی مذکور از برند شیائومی دارای وضوح 108 مگاپیکسلی است که حاصل پیوستن دوربین های 13 مگاپیکسلی می باشد. در ضمن مجهز به دو دوربین 2 مگاپیکسلی نیز هست. اما نمونه ی مذکور از برند سامسونگ تنها یک دوربین 64 مگاپیکسلی و دو دوربین 12مگاپیکسلی دارد.

در کل باید گفت که در زمینه ی دوربین برای مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، دوربین های پشت گوشی های شیائومی در سری های میانی و پیشتاز قوی تر بوده اما در مورد دوربین های سلفی این گوشی های سامسونگ است که عملکرد بهتری دارد. به هر حال هنگام انتخاب بهتر است گوشی های مورد نظر را با یکدیگر مقایسه کرده و تصمیم گیری نمایید. شاید در این امر مقایسه ی برندها کار جالبی نباشد!

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ

مقایسه گوشی شیائومی و سامسونگ از نظر ظرفیت حافظه و نحوه ی اتصال به شبکه!

در مورد مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، در زمینه ی ظرفیت حافظه باید گفت که تقریبا هر دو برند هم سطح هم عمل می کنند. در سال های گذشته مرسوم بود که گوشی های موبایل از طریق یک حافظه ی جانبی، قابل ارتقای ظرفیت باشند. لذا مدل های قبلی این دو برند نیز از این ویژگی بهره مند بودند. اما امروزه با پیشرفت فناوری، برندهای شیائومی و سامسونگ نیز راه اپل را در پیش گرفته و نسبت به افزایش حافظه ی داخلی خود اقدام کرده اند. به علاوه که حافظه ی جانبی را نیز حذف نموده اند. این کار به گونه ای صورت گرفته که حجم اطلاعات کاربران در نظر گرفته شده است.

اما مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، در زمینه ی اتصالات کمی جالب است. هر دو برند چینی و کره ای از اتصالات خوبی بهره مند بوده و با یکدیگر و با سایر برندها در حال رقابت هستند. اما در زمینه ی حسگر اثر انگشت کمی تفاوت وجود دارد. اگر این مقایسه را در گوشی های رده ی میانی این دو برند انجام دهیم. برند شیائومی برنده ی میدان است. اما در گوشی های رده بالا، این برند سامسونگ است که گوی سبقت را می رباید.

مقایسه گوشی شیائومی و سامسونگ از نظر باتری!

در این بخش به صورت جزئی به مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، از نظر باتری پرداخته می شود. کاملا بدیهی است که هر دوی این برندها دارای گوشی های متنوعی باشند. گوشی های متنوعی که به صورت پایین رده، میان رده و پرچمدار دسته بندی می شوند. اما هر برند روی دسته ی خاصی از تولیدات خود تمرکز کرده است. در زمینه ی باتری و شارژ دهی هر دو برند بسیار موفق و ایده آل عمل می کنند. لذا مقایسه از این لحاظ را باید به صورت موردی بررسی کرد. برای مثال در این زمینه، گوشی ردمی نوت 10 پرو کمی بهتر از گلکسی A52 عمل می کند. در حالی که گوشی می 11 اولترا از گلکسی S21 ضعیف تر می باشد.

اما نکته ای بسیار مهم و جالب در این مورد وجود دارد. در زمینه ی شارژ سریع باید گفت که برند چینی شیائومی کاملا پیشتاز بوده و عملکرد بهتری دارد. این برند همواره آداپتورهای قوی تر از ظرفیت پشتیبانی شده را در میان تجهیزات جانبی گوشی همراه قرار می دهد. که همین امر یکی دیگر از امتیازات آن به شمار می آید.

مقایسه ی گوشی های میان رده ی سامسونگ و شیائومی!

هنگام مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، در میان رده ها، متوجه کیفیت بیشتر، عمر طولانی تر باتری و حجم حافظه ی بیشتر در گوشی های سامسونگ خواهیم شد. در ضمن اگر به گوشی های سری A سامسونگ و ابعاد صفحه نمایش های آن ها دقت کنیم، متوجه بی نیازی از تبلت خواهیم شد. اما در این بین نمی توان از گوشی های میان رده ی متنوع و با کیفیت شیائومی نیز غافل شد که در بازار جهانی جایگاه ویژه ای دارند.

گوشی سری A سامسونگ همواره با گوشی های سری ردمی نوت و پوکو شیائومی مقایسه می شوند. البته در مقایسه ی قیمت گوشی های این سری شیائومی گران تر هستند. اما انتخاب در نهایت به سلیقه و نظر مشتری بستگی دارد.

گیمرها کدام برند را انتخاب می کنند؟

اگر بخواهیم به مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، در زمینه ی گیمینگ اشاره کنیم. باید گفت که هر دوی این برندها تمایل به جذب گیمرها داشته و می خواهند بازار این بخش را نیز به دست بگیرند. اما با وجود همه ی این تلاش ها سری بلک شارک شیائومی در این زمینه پیشتاز بوده است. این گوشی ها دارای ظاهری جذاب، صفحه نمایش هایی با وضوح و نرخ نوسازی بالا، سخت افزارهای قدرتمند و سیستم های خنک سازی مناسب هستند. همین ویژگی ها سبب موفقیت در زمینه ی گیمینگ شده است.

مقایسه گوشی شیائومی و سامسونگ از نظر اکوسیستم!

این بار به مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، از نظر اکوسیستم می پردازیم. منظور از اکوسیستم، مجموعه ای است که شامل محصولات متنوعی از یک برند می شود. این محصولات همگی با یکدیگر تعامل داشته و کاربر را قادر به بهره مندی از ویژگی های بیشتری می کند. گوشی ها و ساعت های هوشمند نمونه ای بارز از اکوسیستم هستند. هر دوی این برندها در این زمینه فعال بوده و محصولاتی با کیفیت ارائه داده اند. نام اکوسیستم شیائومی MiOT و نام اکوسیستم سامسونگ گلکسی است. مثلا اگر شما یک کاربر اکوسیستم شیائومی باشید، گوشی همراه شما قادر به کنترل چراغ های هوشمند، سیستم تهویه، تلویزیون و … می باشد. در مورد برند سامسونگ نیز این موضوع صدق می کند.

فروشگاه اینترنتی لوازم دیجیتال: مبیت

پست بعدی

رکورد لیونل مسی در حفظ توپ طلا

ش مه 21 , 2022
اعتمادآنلاین| نشریه «اکیپ» فرانسه در گزارشی به رکورد لیونل مسی اسطوره فوتبال آرژانتینی در حفظ جایزه توپ طلا در 3 سال گذشته پرداخت. به گزارش فارس، این رسانه معتبر فرانسوی اعلام کرد مسی رکورد حفظ توپ طلا در مدت 900 روز را به نامش ثبت کرد. فوق ستاره آرژانتینی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000