امروز اقتصاد عرصه جهادکبیر است

اعتمادآنلاین|

لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی را از اولویت‌های امروز جامعه برشمرد که دشمن روی آنها تمرکز دارد و بر لزوم اهتمام جدی مدیران در این دو حوزه تاکید کرد.

به گزاش ایسنا، دژکام در خطبه اول نماز، اهمیت مراقبه فردی و اجتماعی را یادآوری و اضافه کرد: وظیفه اجتماعی هر قشر و گروهی یک کار خاص است و باید جامعه ما متوجه وظایف صنفی و اقشار مختلف باشد و مراقبت کند تا هر کس کار خود را درست انجام دهد.

امام جمعه شیراز، وظایف علما و دانشمندان به ویژه در جامعه اسلامی را مهم توصیف و اضافه کرد که اگر این قشر اهل دانش و فرهیخته به وظیفه خود عمل کرد جامعه رو به صلاح می‌رود، اما اگر نکرد جامعه به فنا می‌رود ولو اینکه دیگران کارهای بسیاری کنند.

او ادامه داد: زهد و نصیحت وظیفه دانشمندان و علما است و زهد مقدمه نصیحت است و نباید به دنبال گرفتن امتیاز از مدیران و مسئولان باشد، اهل دانش در پیشانی کارشان نوشته شده که اهل زهد باشد و بدون زهد نمی‌تواند نقش اجتماعی‌اش را ایفا کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در گام دوم انقلاب و لزوم جامعه‌پردازی اسلامی، استادان و دانشمندان بدانند که علم وسیله دنیا نیست و دانش با دنیاطلبی جمع نمی‌شود، افزود که نقش اجتماعی استاد، عالم، حوزوی و دانشگاهی با دنیاطلبی ایفا نمی‌شود و اگر زهد آمد نصیحتش نیز کارساز می‌شود.

او با بیان اینکه نصیحت خیرخواهی است و اگر مدیری مسیر را اشتباه رفت، این عالم و دانشمند می‌تواند از روی نصیحت و خیرخواهی به او تذکر دهد، گفت: نق زدن با انتقاد کردن متفاوت است، به سوی کسی که جامعه را به خیرخواهی و نصیحت فرامی‌خواند باید رفت، اما برخی از مواقع لجبازی از رسانه دشمن به رسانه خودمان نفوذ می‌کند، انتقاد دلسوزانه غیر از انتقاد نابودگر و مخرب است. عالم و روشنفکر باید ناصح باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد که باید رفیقانه و خیرخواهانه امر به معروف و نهی از منکر کرد، خیرخواه باشید، زبان بدگذار نباشید، چون ضرر زیادی به جامعه می‌زند.

دژکام با اشاره به مناسبتهای پیش‌رو، بزرکذاشت شهدای روحانی را از مهمترین آنها دانست و گفت: بیش از ۴ هزار شهید روحانی در انقلاب اسلامی داریم، اما علمای شیعه از روز اول تاکنون شهید داده‌اند، از آن زمان چهره‌های روحانیت اصیل در راه خدا خونشان بر زمین ریخته شده است.

او با بیان اینکه مناسبت دیگر روز بزرگداشت ملاصدرای شیرازیست، گفت: ملاصدرا شخصیتی است که علمش را برای خیرخواهی جامعه به میدان آورده و پایه‌های فلسفی انقلاب به نوعی مربوط به این فیلسوف شیرازی است.

دژکام، همچنین در پیش بودن سوم خرداد، روز فتح خرمشهر را یادآور شد و گفت: این روز بسیار بزرگ و حماسی است، خرمشهر را گرچه ظاهرا ارتش صدام گرفته بود، اما همه ابرقدرت‌ها پشت آن بود و رزمندگان دفاع مقدس سربلندانه بر همه استکبار در این نبرد پیروز شدند.

او ادامه داد: رمز عملیات فتح خرمشهر فتح قدس بود، نسل اول کار خود را به خوبی انجام دادند و دندان طمع دشمن را کشیدند و دور انداختند امروز باید پرچم عزتمندی اسلام و مسلمین توسط نسل بعدی برافراشته شود. رهبری در سال ۹۵ در سالروز فتح خرمشهر فرمودند خرمشهرها پیش رو داریم.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه امروز احتمال جنگ نظامی امروز کم، اما در ۲ عرصه اقتصادی و فرهنگی جنگ حساس و سنگینی در جریان است، گفت: عرصه اقتصادی را عموم مردم بیشتر احساس می‌کنند، در این نبرد باید قدم‌هایی را برداریم و اینکه رهبر معظم شعار سال مشخص کرده و تولید دانش‌بنیان را مطرح می‌کند، چون عرصه جنگ است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه به فرموده رهبری خرمشهرهای پیش رو از خرمشهری که گذراندیم سخت‌تر است، عنوان کرد: این صحنه‌های نبرد اقتصادی را با همت مردم و روشن‌بینی و بصیرت عمیق مردم حتما با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت. این جهاد کبیری است که پیش روی ما است. جهاد کبیر جهاد اقتصادی ما است.

نماینده ولی فقیه در فارس، به عرصه فرهنگی اشاره و ضمن بیان اینکه به صورت طبیعی برخی مسائل فرهنگی وجود دارد، اما دشمن در حال مسئله آفرینی فرهنگی است تا معضلاتی برای جامعه ما ایجاد کند، گفت: دشمن تلاش خود را برای ترویج سند ۲۰۳۰ برای تسلط بر نونهالان و کودکان به کار گرفت اما موفق نبود و ما شاهد حضور نوجوانانی هستیم که ارادت خود را به امام زمان (عج) نشان دادند.

پست بعدی

لزوم توجه به مهاجرین در هدفمند سازی یارانه‌ها

ج مه 20 , 2022
اعتمادآنلاین| رضا نوری، ۳۰ اردیبهشت ماه، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلای بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه مردمی‌سازی یارانه‌ها برای جلوگیری از تبعیض در کشور باید اجرایی می‌شد، اظهار کرد: در گذشته مهاجرین می‌توانستند یارانه دریافت کنند اما با اجرای این طرح حدود ۹ میلیون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000