دعوت وزیر خارجه هند از امیرعبداللهیان برای سفر به دهلی نو

اعتمادآنلاین|

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (جمعه) با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند درخصوص مهم ترین موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو، با اشاره به مناسبات خوب بین ایران و هند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای برای روابط با هند قائل است.

امیرعبداللهیان افزود: همکاری های دو کشور در راستای توسعه و گسترش همه جانبه و همچنین تعاملات و رایزنی در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی از شاخص های مناسبات رو به رشد موجود است.

جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری ها بین دو کشور ابراز امیدواری کرد این همکاری ها و روابط در زمینه های گوناگون توسعه و ارتقا پیدا کند.

وزیر امور خارجه هند همچنین از همتای ایرانی دعوت کرد تا برای دیدار و گفتگو و رایزنی نزدیک با مقامات عالیرتبه کشورش به هند سفر کند که مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت.

مناسبات دوجانبه و توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، تحولات افغانستان، یمن، اوکراین و مذاکرات برای لغو تحریم ها از جمله موضوعات مورد توجه و رایزنی دو وزیر خارجه بود.

پست بعدی

۱۳۶ داور آکادمی فیلم کوتاه ایران، معرفی شدند

ج مه 20 , 2022
۱۲۴ داور عضو آکادمی و ۱۲ داور مهمانِ دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) معرفی شدند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000