بیشتر مبتلایان سرخک، اتباع غیرایرانی بوده‌اند

اعتمادآنلاین|

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی بیش از 164 مورد ابتلا به سرخک در کشور اظهار داشت: همکاران ما در بخش بهداشت به محل سکونت اتباع خارجی مراجعه می‌کنند و بنابراین بیماریابی سرخک به صورت فعال نیز انجام می‌شود؛ برخی از مبتلایان به صورت قانونی و برخی دیگر غیرقانونی وارد کشورمان شده‌اند و از آنجا که سلامت همه هموطنان اهمیت دارد با افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند یا به کودکان خود واکسن سرخک نزده‌اند تماس گرفته و آنها را به واکسیناسیون دعوت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، وی افزود:‌ عمده افراد مبتلا به سرخک تابعیت ایرانی ندارند و عمدتا از کشورهای افغانستان و پاکستان و … وارد کشور شده بودند. تعدادی از ایرانی‌هایی که به سرخک مبتلا شده بودند نیز با اتباع مبتلا در تماس بوده‌اند.

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت‌، تزریق واکسن سرخک به اتباع غیرایرانی،‌ در سنین 9 ماه تا 30 سال به طور رایگان انجام می‌شود؛‌ همچنین اگر افراد به کودکان خود در سنین 12 و 18 ماهگی واکسن سرخک زده‌اند نیاز به واکسیناسیون مجدد برای کودکان وجود ندارد.

پست بعدی

صولی مدیرعامل پاکسان شد

پ مه 19 , 2022
اعتمادآنلاین| در آیین معارفه که صبح امروز(۲۹ اردیبهشت) در پاکسان برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات مدیران پیشین پاکسان در پیشبرد اهداف شرکت، حکم انتصاب مهدی صولی به وی اعطا شد. صولی از جوانان گام دوم انقلاب و دانش آموخته حقوق و سیاست‌گذاری عمومی و دکترای مدیریت کسب و کار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000