جولان گرد و خاک در نقاط مختلف کشور/ کاهش دما تا ۱۰ درجه‌ در برخی مناطق

اعتمادآنلاین|

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: امروز (۲۹اردیبهشت) در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی و به‌صورت پراکنده در اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. جمعه (۳۰اردیبهشت) در سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. این شرایط شنبه (۳۱اردیبهشت) برای سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و یکشنبه (۱خرداد) در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود.

ضیاییان تاکید کرد: اوایل وقت امروز (۲۹اردیبهشت) در دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج در بخش‌هایی از جنوب، شرق و شمال شرق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. این شرایط جمعه ( ۳۰اردیبهشت) در جنوب و شمال غرب و شنبه (۳۱اردیبهشت) علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از غرب دامنه‌های جنوبی البرز، به‌تدریج مرکز، شرق و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود. از اواخر وقت جمعه( ۳۰ اردیبهشت) و طی روز شنبه(۳۱اردیبهشت) نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه غربی به مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از امروز تا یکشنبه (۱خرداد) نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین طی روزهای جمعه و شنبه (۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) دریای خزر و شنبه تا دوشنبه (31 اردیبهشت تا 2 خرداد) غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

وی درخصوص وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌روز شنبه (۳۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

پست بعدی

قطعه «سلام فرمانده» به خوبی با نفوذ فرهنگی در کشور مقابله کرده

پ مه 19 , 2022
اعتمادآنلاین| سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» در پارک فجر لنگرود در ارتباط تلفنی با بیان اینکه سرود سلام فرمانده یک اجرای آسمانی بوده است، اظهار کرد: سرود سلام فرمانده یک کار فرهنگی زیبا در جمهوری اسلامی بوده که در تاریخ کشور قطعا ماندگار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000