روس‌ها به سمت دونباس در حال پیشروی هستند

اعتمادآنلاین|

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) تصریح کرد که نیروهای مسلح روسیه به سمت جمهوری‌های دونباس در حال پیشروی هستند اما این پیشروی کند پیش می‌رود و نیروهای اوکراینی همچنان به مقاومت در مقابل ارتش روسیه ادامه می‌دهد.

به گزارش فارس، وبگاه «کوریر» ایتالیا در این خصوص گزارش کرد که جنگ اوکراین وارد هشتاد و پنجمین روز خود شده و درگیری‌ها میان ارتش روسیه و اوکراین به طور عمده در جنوب و شرق اوکراین ادامه دارد و شبه‌نظامیان در کارخانه فولاد «آزوفستال» در «ماریوپل» تسلیم شده‌اند اما فرماندهان و گروهی از افراد دیگر همچنان در کارخانه‌ حضور دارند.

زلنسکی در این خصوص گفت که ارتش روسیه در دونباس دستاوردهایی به دست آورده است اما پیشروی آن‌ها کند است و ادامه داد: «ما مجدداً کنترل قلمروها و شهرهای اشغالی را به دست خواهیم آورد و حتی شایعاتی درباره استفاده مسکو از سلاح‌های لیزری نیز کی‌یف را نمی‌ترساند».

رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر مدعی شد که روسیه با ضعف عملیاتی مواجه شده است و قدرت مبارزه ارتش روسیه در حال کاهش است و توضیح داد: «مدارکی وجود دارد که موشک‌ها رو به اتمام هستند و مدارکی درباره ناتوانی روسیه در عملیات نظامی وجود دارد. در برخی مناطق بمباران‌های فشرده ادامه دارد».

پست بعدی

بشنوید | دلیل تغییر موضع برجامی روسیه چه بود؟

پ مه 19 , 2022
عبدالرضا فرجی راد استاد ژئوپلتیک دانشگاه درباره موضع اخیر میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت: روسیه در مدت اخیر توانسته که قیمت نفت را کنترل و آن را بالای ۱۰۰ دلار حفظ کند. حتی در این فضا مسکو موفق شد تا درآمد نفتی خود را افزایش دهد و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000