8 کشته و بیش از 70 بازداشت شده در پی عملیات ضد تروریستی در شرق تاجیکستان

اعتمادآنلاین|

وزارت کشور تاجیکستان در بیانیه ای از کشته شدن تعداد از اعضای گروههای جنایتکار در پی عملیات ضد تروریستی در منطقه روشان استان خودمختار کوهستان بدخشان خبر داد.

به گزارش فارس و بر اساس این بیانیه، گروه‌های جنایتکار سازمان یافته مسلح با انواع مختلف سلاح و «کوکتل مولوتف» امروز به کاروان موتورهای یک واحد ویژه ضد تروریستی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در منطقه روشان حمله کردند که در نتیجه آن یک افسر نیروهای ویژه کشته و 13 سرباز دیگر زخمی شدند.

خاطرنشان شده که گروه جنایتکار سازمان یافته متشکل از 200 نفر با استفاده از تمام نوع سلاح‌ها در مرکز ناحیه روشان بزرگراه «دوشنبه – خاروغ» و جاده به سمت یک «پایگاه مرزی» را مسدود کردند.

وزارت کشور تاجیکستان مدعی شده که این گروه ها از قبل برای انجام این اقدامات آمادگی بوده و به این منظور از خارج سلاح وارد کرده بودند.

در نتیجه این عملیات ضد ترویستی 8 نفر از اعضا گروه جنایتکار سازمان یافته کشته، 11 نفر مجروح و بیش از 70 تن دیگر بازداشت شدند.

وزارت کشور تاجیکستان در ادامه با اشاره به کشف و ضبط تعداد زیادی سلاح و مهمات نظامی از گروه جنایتکار سازمان یافته در مورد افتتاح یک پرونده جنایی خبر داده است.

بر اساس این بیانیه، در حال حاضر، وضعیت در منطقه روشان تثبیت شده، زیرساخت‌های اجتماعی و حمل و نقل عمومی به حالت عادی برگشته است.

این وزارتخانه به اعضا باقیمانده گروه جنایتکار سازمان یافته هشدار داده است تا تسلیم شوند زیرا در غیر این صورت با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

همچنین وزارت دفاع تاجیکستان به نوبه خود اطلاعات در مورد سقوط یک بالگرد مربوط به نظامیان تاجیک در منطقه روشان استان بدخشان هنگام انجام عملیات ضد تروریستی را تکذیب و بی پایه خواند.

بنابر گزارش مقامات رسمی تاجیکستان در هنگام عملیات ضد تروریستی هیچ غیر نظامی آسیب ندیده است.

پست بعدی

فرمانده کل سپاه : پروردگار و امام زمان (عج) به سرود «سلام فرمانده» نظر داشته اند / این سرود در بسیاری از کشورهای اسلامی خوانده می‌شود 

پ مه 19 , 2022
همشهری‌آنلاین نوشت :فرمانده کل سپاه با تاکید بر لزوم ساخت کلیپ‌های متعدد به مانند سلام فرمانده در کشور گفت: قطعه سلام فرمانده به خوبی با نفوذ فرهنگی در کشور مقابله کرده لذا باید در تمامی امور به مسائل فرهنگی توجه جدی شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000