دیدار وزیران خارجه آمریکا و پاکستان/ مبارزه با تروریسم و افغانستان محور گفت وگوها

اعتمادآنلاین|

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد وزیران خارجه آمریکا و پاکستان در این دیدار بر اهمیت همکاری دو کشور در زمینه صلح منطقه ای، مبارزه با تروریسم، ثبات افغانستان، حمایت از اوکراین و اصول دموکراتیک تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در شهر نیویورک دیدار کرد تا بر تمایل مشترک برای روابط دوجانبه قوی و خوب میان دو کشور تأکید کند.

وزیران امور خارجه آمریکا و پاکستان در مورد گسترش همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی، سرمایه گذاری، تجارت و بهداشت و همچنین روابط فرهنگی گفتگو کردند.

بلینکن در این دیدار از ریاست پاکستان بر گروه ۷۷ استقبال کرد و مدعی تعهد به پیشبرد اقدامات اقلیمی و امنیت غذایی جهانی شد.

این نخستین دیدار رسمی وزیز امور خارجه جدید پاکستان با همتای آمربکایی خود است. پیش از این دیدار، طرفین درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و افغانستان تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

منابع پاکستانی نیز اعلام کردند وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار همتای پاکستانی‌اش مدعی عزم واشنگتن برای مشارکت تجاری و اقتصادی با اسلام‌آباد شد، و به حمله روسیه به اوکراین و چالش ناامنی غذایی، اظهار داشت: واشنگتن خواهان تعامل با پاکستان و تمرکز بر امنیت منطقه‌ای است.

اداره اطلاع رسانی دولت پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار از چالش ناامنی غذایی در سراسر جهان، حمله روسیه به اوکراین، تبعات این درگیری و از مشارکت پاکستان برای همفکری در راستای حل چالش‌های پیش رو استقبال کرد.

وی این نشست را فرصتی مهم برای تقویت مشارکت اقتصادی و بازرگانی آمریکا با پاکستان، تمرکز دو کشور بر امنیت منطقه‌ای و همکاری با اسلام‌آباد در قالب گروه۷۷ عنوان کرد.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت: رویدادهای ژئوپلیتیک اخیر وضعیت را تشدید کرده است و کشورهایی مانند پاکستان که قبلاً با چالش هایی نظیر امنیت غذایی، امنیت آب، امنیت انرژی مواجه هستند، از این مسائل رنج بیشتری می‌برند.

وی اظهار داشت: دولت پاکستان مشتاق به همکاری با دولت بایدن در حوزه امنیت غذایی، بهبود همکاری‌های اقتصادی و تجاری است.

پست بعدی

بازداشت یکی از روسای ادارات بندرانزلی

چ مه 18 , 2022
اعتمادآنلاین| اکبر سبحانی ضمن اشاره به بازداشت مدیر یکی از روسای ادارات شهرستان بندر انزلی اظهار کرد: این اقدام به لحاظ عدم اجرای قوانین مملکتی و ترک فعل صورت گرفته بود و با چنین اتهامی بازداشت و پرونده در حال انجام تحقیقات مقدماتی است. به گزارش ایسنا، وی با اشاره […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000