واکنش نخست وزیر انگلیس به اتهام جنسی علیه عضو پارلمان

اعتمادآنلاین|

سخنگوی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه به رسوایی اخلاقی یکی از اعضای پارلمان این کشور واکنش نشان داد.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «یاهو نیوز»، سخنگوی دفتر جانسون گفت، شنیدن انجام تحقیقات علیه یکی از اعضای پارلمان این کشور درخصوص اتهام تجاوز، نخست وزیر را «شوکه کرد».

به گفته این مقام دولت انگلیس، جانسون اولین کسی بود که روز سه‌شنبه از این ماجرا مطلع شد. او همچنین گفت قابل قبول نیست که رفتار «اقلیت کوچکی» از نمایندگان پارلمان مطابق انتظارات نیست.

«لیندسی هویل» رئیس مجلس عوام انگلیس نیز در واکنشی گفت، تا زمانی که تحقیقات درباره اتهام تجاوز این عوض پارلمان به اتمام نرسیده باشد، او حق ورود با پارلمان را نخواهد داشت.

با گذشت کمتر از ۱۷ روز از استعفای عضو ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس در پارلمان این کشور به دلیلی رسوایی تماشای فیلم مستهجن، بازداشت یک نماینده دیگر این حزب در پارلمان به اتهام تجاوز جنسی خبرساز شده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های انگلیسی، یک مرد میانسال عضو حزب محافظه‌کار انگلیس در پارلمان به اتهام تجاوز جنسی بازداشت و از ورود به مجلس عوام این کشور منع شده است.

پلیس «متروپولیتن» دستگیری یک مرد در روز دوشنبه به این اتهام‌ها را پس از یک تحقیق دو ساله بدون اشاره به نام او تایید کرد و خبر داد، این جرایم بین سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۹ انجام شده است.

پیش از این نیز یک نماینده پارلمان انگلیس بابت آزار جنسی یک پسر پانزده ساله محکومیت دریافت کرده و ناچار به استعفا شده بود.

روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» در گزارشی در این زمینه نوشته است، ۵۶ عضو پارلمان انگلیس با اتهاماتی از استفاده از الفاظ نامناسب جنسی تا «تخلفات جدی‌تر» مواجه هستند.

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس نیز امروز (چهارشنبه) در واکنش به این رسوایی جدید گفته است: «اتهامات تکان‌ دهنده‌ای که علیه یکی از نمایندگان پارلمان مطرح شده‌اند، نگران کننده هستند».

پست بعدی

گزارش سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به کمیسیون امنیت ملی

چ مه 18 , 2022
اعتمادآنلاین| کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته آینده در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهند و کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه کمیسیون‌ها نیز در روز دوشنبه جلسه خواهند داشت. ​به گزارش فارس، از مهم‌ترین دستور کارهای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته آینده، می‌توان به حضور وزرای مختلف دولت و مسئولان اجرایی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000