روسیه دفتر «شبکه سی‌بی‌اس کانادا» را بست

اعتمادآنلاین|

سخنگوی وزارت خارجه روسیه غروب چهارشنبه به وقت تهران از بسته شدن دفتر یک شبکه تلویزیونی کانادا در خاک روسیه در واکنش به اقدامات ضد روسی کانادا، از متحدان درجه اول آمریکا خبر داد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در اقدام متقابل، دفتر شبکه خبری کانادایی «سی‌بی‌اس» در شهر «مسکو» بسته شد.

زاخاروا در نشست خبری گفت: «این تصمیم اقدامی واکنشی بوده و تاکید می‌‌کنم که این اقدامات، بسته شدن دفتر شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس کانادا، لغو اعتبارنامه‌ها و روادید روسیه برای کارکنان و روزنامه نگاران آن واکنشی به اقدامات کاناداست.»

روزنامه کانادایی «گلوب اند میل» در این باره نوشت، دفتر سی‌بی‌سی در مسکو تاکنون واکنشی نشان نداده داست. به نوشته این روزنامه، زاخاروا گفته که اوتاوا مسیری روس هراسی از جمله سانسور رسانه‌ها را انتخاب کرده است.»

کانادا روز سه‌شنبه لایحه‌ای را به سنای این کشور ارائه کرد که بر اساس آن، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور پوتین و حدود ۱۰۰۰ نفر از اعضای دولت و ارتش روسیه را از ورود به این کشور منع می‌کند.

دولت کانادا همزمان با پایان سفر اخیر «جاستین ترودو» نخست وزیر این کشور به اوکراین و ساعاتی بعد از نشست مجازی سران گروه 7 تحریمهای جدیدی علیه روسیه وضع کرد.

دفتر نخست وزیری کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۳۸.۷ میلیون دلار کمک مالی دیگر به شکل کمکهای تسلیحاتی برای اوکراین در نظر گرفته و همچنین ۴۰ فرد روس از جمله ۱۹ نفر در بخش نظامی و دفاعی و پنج نهاد روسی را در لیست تحریمهای خود قرار داده است.

سران گروه جی-۷ به تازگی طی بیانیه‌ای از دور جدید تحریمها علیه روسیه با هدف گیری بخش صنعتی این کشور، رسانه‌های تحت کنترل دولت مسکو، مقامات اجرایی بخش مالی روسیه و بلاروس و بانک‌های اصلی روسیه از جمله «گازپروم بانک» خبر دادند.

پست بعدی

روسیه حمله کند از سوئد و فنلاند دفاع می‌کنیم، حتی اگر در زمان انتظار برای پیوستن به ناتو باشند

چ مه 18 , 2022
اعتمادآنلاین| به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این اتحادیه آماده دفاع از فنلاند و سوئد در صورت حمله روسیه است، حتی در فاصله‌ای که منتظر پیوستن به ناتو است. به گزارش انتخاب، به نقل از ​یورونیوز، جوزپ بورل روز گذشته از تصمیم نهایی دو کشور شمال اروپا برای درخواست […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000