هشدار سفیر ترکیه در بغداد نسبت به کاهش چشمگیر ذخایر آب در این کشور در سال ۲۰۳۰

اعتمادآنلاین|

علی‌رضا کونای، سفیر ترکیه در بغداد در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در شهر "بعقوبه" طی سفرش به استان "دیالی" خاطرنشان کرد: سفر ما به این استان با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری و رشد و توسعه انجام شده است و ما شرکت‌هایی در اختیار داریم که تجارت و سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در دیالی انجام خواهند داد و منتظر چراغ سبز استاندار برای شروع کار، ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، وی در خصوص خشکسالی و کم آبی که کشورهای منطقه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: نه تنها عراق، بلکه ترکیه نیز از کمبود آب رنج می‌برد و در سال ۲۰۳۰ مقدار آب موجود کنونی را نخواهیم یافت.

سفیر ترکیه در بغداد همچنین تاکید کرد که کشورش امکان ندارد آب را از رودخانه‌های عراق قطع کند.

وی در ادامه افزود: ما مسیر رودخانه‌ها را تغییر نمی‌دهیم و آنها را قطع نمی‌کنیم، بلکه مسیر طبیعی آب را باقی می‌گذاریم و همچنین در زمان خشکسالی آب را به سمت عراق روانه می‌کنیم.

سفیر ترکیه در بغداد نسبت به کاهش چشمگیر ذخایر آب در کشورش در سال ۲۰۳۰ هشدار داد؛ اما در عین حال بر اطمینان‌دهی‌های کشورش مبنی بر عدم قطع آب از رودخانه‌های عراق و عدم تغییر مسیر آنها تاکید کرد.

پست بعدی

"پلن B" کره جنوبی و آمریکا برای کره شمالی

چ مه 18 , 2022
اعتمادآنلاین| جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه و در میانه نگرانی از احتمال انجام آزمایش اتمی یا پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی، به سئول می‌رود. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، معاون اول دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: در حال حاضر، ما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000