همکاری دوجانبه و منطقه‌ای محور رایزنی سران ازبکستان و قزاقستان

اعتمادآنلاین|

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در گفت و گوی تلفنی در مورد همکاری دوجانبه و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

به گزارش فارس، رئیس جمهور ازبکستان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی به رئیس جمهور قزاقستان سالروز تولدش را تبریک گفت و برای وی سلامتی، رفاه و موفقیت‌های جدید و برای مردم قزاق صلح و شکوفایی آرزو کرد.

رؤسای جمهور با رضایتمندی بر توسعه پرتحرک روابط دوستی، حسن همجواری، شراکت راهبردی و هم‌پیمانی ازبکستان و قزاقستان تاکید کردند.

در این گفت و گو تاکید شد که مبادلات بازرگانی دو کشور از ابتدای سال جاری میلادی به طور پایدار افزایش یافته و اخیرا ارتباطات ریلی مسافربری بین دو کشور از سر گرفته شده است.

روسای جمهور همچنین برای نتایج عملی گفت و گوهای هیئت‌های دولتی ازبکستان و قزاقستان ارزش بسیاری قایل شدند و بر اهمیت تسریع تمهیدات و اجرای طرح‌های مشترک تاکید کردند.

هم‌اکنون قزاقستان یکی از بزرگترین همکاران بازرگانی ازبکستان محسوب می‌شود.

مبادلات بازرگانی دو کشور در سال 2021 میلادی در سطح 3 میلیارد و 900 میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان 260 شرکت با سرمایه‌گذاری قزاقستان در زمینه‌های ساختمان‌سازی، فرآورده‌های کشاورزی، تجارت، صنایع غذایی، فلزکاری و ماشین‌سازی فعالیت می‌کنند.

همچنین نمایندگی 3 شرکت قزاقستانی از طرف وزارت روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری ازبکستان به ثبت رسیده است.

قزاقستان استقلال این کشور را در تاریخ 23 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پست بعدی

قالیباف: الوعده وفا ...

چ مه 18 , 2022
ایسنا نوشت :رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب شفافیت آرای نمایندگان در طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها گفت که مجلس شفافیت را از خود آغاز کرد و این بخشی از طرح جامع «شفافیت قوای سه‌گانه» است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000