خاندوزی تحریم را نعمت می‌داند/ این آدم نه علم اقتصاد دارد نه تجربه

اعتمادآنلاین|

بیژن اشتری، مترجم سیاسی نوشت:

چاقوی جراحی را نباید به دست هر کسی داد. دو نفری که وظیفه جراحی اقتصاد ایران را بر عهده گرفته اند هیچ تخصصی در زمینه جراحی اقتصاد ندارند.

این موضوع آن قدر بدیهی است که شاید نیاز به ارائه هیچ دلیل و مدرکی نباشد.

آقای رئیسی با کدام پشتوانه ای در علم اقتصاد به خودش اجازه داده وارد اتاق عمل شود و با چاقو به جان بیمار رو به موت بیفتد؟ و دستیار ایشان، آقای سید احسان خاندوزی چه تخصص و چه تجربه ای در علم اقتصاد دارد؟ دانشگاه امام جعفر صادق که ایشان مدرک علمی خود را از آن گرفته اساسا چه اعتبار علمی ای دارد؟

این دانشگاه تنها کارکردش تولید کادرهای سیاسی برای پر کردن مناصب سیاسی جمهوری اسلامی است.

رتبه این دانشگاه در جدول رتبه بندی دانشگاه های جهان سه هزار و سیصدم است.یعنی تقریبا هیچ ارزش علمی ای ندارد.خب از دانش آموخته چنین به اصطلاح دانشگاهی توقع چه علم و دانشی می رود؟

این آقا که تحریم ها را نعمت می داند و اف ای تی اف را غیر ضروری ، نه علم اقتصاد می داند نه تجربه این کار را دارد.کسی که مهمترین کتاب اقتصادی ای که خوانده "اقتصاد نا" ی سید محمد باقر صدر است چگونه می خواهد معادلات چند مجهولی اقتصاد ایران را حل کند.

با کدام علم با پشتوانه کدام تجربه؟

وای که این مملکت تبدیل شده به سرزمین عجایب..حداقل ای کاش به تجربه دیگر کشورها هم یک نگاهی می کردید.چرا راه دور برویم.

به همین کشور همسایه ترکیه نگاه کنید که موقعی که خواست اقتصادش را جراحی کند رفت سراغ شاخص ترین اقتصاددان خودش، رفت سراغ یک جراح واقعی و چاقوی جراحی را به دست او سپرد.

کمال درویش یک تحصیل کرده علم اقتصاد بود که از دانشگاه پرینستون آمریکا،مدرک دکتری خود را گرفته بود.پرینستون دانشگاهی است که همیشه در رتبه اول یا دوم جدول بهترین دانشگاه های جهان قرار داشته؛ دانشگاهی که‌ اساتیدش تاکنون چهل جایزه نوبل دریافت کرده اند.درویش سابقه بیست و چهار سال کار در بالاترین مناصب بانک جهانی را داشت.

بله، ترک ها اقتصاد بیمار خودشان را در اوایل دهه دو هزار میلادی به دست چنین کسی سپردند.و این جراح واقعی در عرض سه سال تورم صد و بیست درصدی ترکیه را تک رقمی کرد، و کشوری را که هفتاد و چهار درصد جمعیتش در زیر خط فقر زندگی می کردند و سه سال متوالی نرخ رشد اقتصادی منفی شش درصدی را تجربه کرده بود از نابودی حتمی نجات داد.

این هم از شوربختی های ما ایرانی هاست که به جای اینکه یک کمال درویش نصیبمان کند یک سید احسان خاندوزی نصیبمان کرده است.

پست بعدی

تانک روسی به زیبایی طعمه جهنم شد+ ویدئو

چ مه 18 , 2022
اعتمادآنلاین|

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000