رهبر مخوف طالبان که سرش ۱۰ میلیون دلار جایزه دارد، می‌خواهد با آمریکا رابطه داشته باشد

اعتمادآنلاین|

سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی و وزیر داخله (کشور) طالبان، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، اعلام کرد که دیگر با آمریکا سر جنگ ندارد و در پی ایجاد روابط بهتر با آن کشور است. او در مورد منع تحصیل دختران گفت هم که گروه طالبان در حال ایجاد یک سازوکار جدید در زمینه آموزش دختران است؛ منظور او از سازوکار جدید، نهایی کردن طرح حجاب دختران در مدارس است.

به گزارش ایندیپندت، رهبر شبکه مخوف حقانی که در سخنرانی‌هایش بارها به هدایت و رهبری بیش از یک هزار حمله‌کننده انتحاری اعتراف کرده، سال‌ها است که نامش در فهرست تروریست‌های بین‌المللی تحت تعقیب اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) قرار دارد. اف‌بی‌آی برای کسی که آدرس و نشانی از سراج‌الدین حقانی ارائه دهد، ۱۰ میلیون دلار جایزه گذاشت اما همین فرد ۱۰ میلیون دلاری اینک به‌راحتی جلو دوربین شبکه‌ خبری آمریکایی حاضر می‌شود و کاملا در دسترس است؛ اما هنوز نه اف‌بی‌آی او را بازداشت کرده و نه نامش از فهرست تروریست‌های بین‌المللی جایزه‌دار حذف شده است.

حقانی روز دوشنبه، با شبکه خبری سی‌ان‌ان یک مصاحبه اختصاصی انجام داد و در مورد تهدیدهای تروریستی از افغانستان که سبب نگرانی جهان است و نیز تحصیل دختران و اشتغال زنان، سخن گفت.

خبرنگار سی‌ان‌ان، از او درباره جنگ ۲۰ ساله طالبان در افغانستان به بهانه جنگ با آمریکا و ناتو پرسید و او در پاسخ گفت که «اکنون آمریکا را دشمن خود نمی‌دانیم». حقانی در توجیه جنگ ۲۰ ساله طالبان با آمریکا مدعی شد که در دو دهه گذشته، «شرایط جنگ و دفاع بود و باید از کشور خود دفاع می‌کردیم». او اذعان کرد که طالبان پس از توافق با آمریکا در دوحه، تعهد داد که دیگر در این مورد حرف نزند؛ یعنی دیگر با آمریکا اظهار دشمنی نکند. او اضافه کرد: «مانند دیگر کشورهای دنیا، می‌خواهیم با آمریکا در آینده، روابط خوبی داشته باشیم.»

رهبر شبکه حقانی به پرسش خبرنگار سی‌ان‌ان در مورد تحت‌تعقیب بودن و جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای سرش، با بی‌خیالی پاسخ داد و گفت: «این قضاوت آن‌ها است.»

او در توجیه فعالیت‌های تروریستی خود گفت: «آن زمان ما از کشور خود دفاع می‌کردیم و پاسخ ما به همه همین بود.» حقانی در واقع انگشت انتقاد را دوباره به سمت آمریکا چرخاند؛ گویا اگر هر کس دیگر هم مانند آمریکا به خاک این کشور «تعرض» می‌کرد، همین پاسخ را می‌گرفت.

پست بعدی

خاندوزی تحریم را نعمت می‌داند/ این آدم نه علم اقتصاد دارد نه تجربه

چ مه 18 , 2022
اعتمادآنلاین| بیژن اشتری، مترجم سیاسی نوشت: چاقوی جراحی را نباید به دست هر کسی داد. دو نفری که وظیفه جراحی اقتصاد ایران را بر عهده گرفته اند هیچ تخصصی در زمینه جراحی اقتصاد ندارند. این موضوع آن قدر بدیهی است که شاید نیاز به ارائه هیچ دلیل و مدرکی نباشد. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000