درخواست کمک پیرزن بی‌سرپرست برای آزادی فرزند

اعتمادآنلاین|

شهریار کریمی- زن سالمند برای رهایی پسر ۲۷ ساله‌اش از زندان، از هموطنان نیکوکار و خیرین عرصه صلح و سازش قتل درخواست کمک کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، علی پسر این زن سالمند و از کار افتاده مرداد سال ۱۳۹۴ هنگامی که ۲۰ ساله بود به اتهام قتل محاکمه و راهی زندان شد. پس از آن با وساطت فعالان عرصه صلح و سازش، اولیای دم مقتول با بزرگ‌منشی پذیرفتند در صورت پرداخت مبلغ دیه تعیین‌شده، به قاتل رضایت دهند. در این میان مادر مقتول پیش از مرگ خود به قاتل رضایت داد، اما دیه سایر اولیای دم باید پرداخت شود. مادر سالمند متهم به قتل و برادرزاده خردسال و بی‌سرپرست او تنها بازمانده خانواده‌اش هستند که قادر به تامین مبلغ دیه درخواستی اولیای دم مقتول نیستند. مادر متهم به قتل در این راه یک بار با شبکه نسیم مصاحبه و از خیرین هموطن برای آزادی پسرش درخواست کمک کرد.

مطابق با دادنامه و اظهارات مادر این جوان متهم به قتل، سوم مردادماه سال ۱۳۹۴ در پی گزارشات رسیده به پلیس جسد یک جوان راننده تاکسی در تاکسی که متعلق به خودش بود، پیدا شد. پس از آن دو نفر به نام‌های علی و قربان در این رابطه دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

این دو نفر در جریان بازجویی و محاکمه بارها قتل را به گردن دیگری انداختند و نهایتاً هر دو به اتهام مباشرت در قتل محکوم به قصاص شدند. بنا به گفته مادر سالخورده علی، دلیل نزاع به خاطر مبلغ ۳۰ هزار تومان کرایه بود که فرزندش را به مدت ۷ سال گرفتار زندان کرده است. این پیرزن سالخورده که امورات زندگی‌اش با کمک مردم نیکوکار و یارانه معیشتی می‌گذرد سرپرست یک نوه خردسال هم هست که بازمانده فرزند مرحومش است. این زن مسن تمام نگرانی خود را رشد و پرورش نوه‌اش و آزادی علی تنها پسرش می‌داند و از هموطنان نیکوکار کشور در خصوص آزادی پسرش درخواست کمک کرد.

با تلاش «امین دهقانی مفردپور» مشاور حقوقی و نیکوکار اصفهانی تاکنون مبلغ یکصد میلیون تومان برای آزادی این زندانی محکوم به قصاص فراهم شده است. این زندانی هم‌اکنون در زندان اصفهان تحمل حبس می‌کند. هموطنان نیکوکاری که قصد دارند به آزادی او کمک کنند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۵۴۷۲۴۲۲۰ به نام شاهد حلاج نیشابوری که از فعالین عرصه صلح و سازش قتل در گروه «یاران نجات» و «صلح یاران» دادسرای جنایی تهران است واریز کنند. مبالغ اهدایی در صورت عدم سازش طرفین صرف پرونده‌های مشابه که در گروه صلح یاران دادسرای جنایی تهران در انتظار کمک‌های مردمی هستند قرار می‌گیرد.

نتیجه اقدامات انجام شده در خصوص این پرونده از همین رسانه به اطلاع هموطنان نیکوکار کشور خواهد رسید.

پست بعدی

تاکید وزرای خارجه ایران و اسلواک بر تقویت روابط دو کشور

س مه 17 , 2022
اعتمادآنلاین| امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز رضایتمندی از نتایج رایزنی های سیاسی میان معاونین دو وزارتخانه، آمادگی کشورمان برای ارتقاء و تعمیق همکاری های سیاسی و اقتصادی دوجانبه و نیز در سازمان های بین المللی را ابراز داشت. به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000