پوتین آنقدر بدبخت شده که از تراشه‌های یخچال در تسلیحات خود استفاده می‌کند

اعتمادآنلاین|

اوکراینی‌ها خبر داده‌اند تجهیزات نظامی روسیه که به دستشان می‌افتد، پر از تراشه‌های نیم‌رسانای ماشین ظرفشویی و یخچال است

دولت بایدن ادعا می‌کند تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه چنان کارساز بوده که نیروهای نظامی ولادیمیر پوتین مجبور شده‌اند در برخی تجهیزات نظامی، از تراشه‌های رایانه‌ای ماشین ظرفشویی و یخچال استفاده ‌کنند.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، در جلسه این هفته مجلس سنا گفت در حالی که حمله بی‌دلیل روسیه به اوکراین ادامه دارد، در حال حاضر ممنوعیت صادرات فناوری به این کشور ارتش آن را زمینگیر کرده است.

ریموندو در این جلسه گفت: «اوکراینی‌ها خبر داده‌اند تجهیزات نظامی روسیه که به دستشان می‌افتد، پر از تراشه‌های نیم‌رسانای ماشین ظرفشویی و یخچال است.»

صادرات فناوری ایالات متحده به روسیه از ماه فوریه تاکنون ۷۰ درصد کاهش یافت که با توجه به حمله این کشور به اوکراین، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا ارتش روسیه به فناوری غرب بسیار وابسته است.

بر اساس گزارش گروه تحقیقات تسلیحات رزمی که مقر آن در لندن است، بیشتر اجزای پهپادهای نظامی سرنگون‌شده روسیه در اوکراین را قطعات الکترونیکی و اجزای ساخت غرب تشکیل می‌دهند.

طبق گزارش‌ها، ماجرای استفاده از تراشه‌های ماشین ظرفشویی و یخچال را مقام‌های اوکراین به ریموندو خبر دادند و می‌گویند در تانک‌های روسیه که به دست آن‌ها افتاده است، ماشین‌افزارهای تجاری و صنعتی پیدا کرده‌اند.

ایالات متحده صادرات فناوری به روسیه از تراشه‌های نیم‌رسانا گرفته تا لیزر را تحریم کرد و سایر کشورهای غربی نیز تحریم‌هایی مشابهی علیه روسیه وضع کردند.

ریموندو در جلسه مجلس سنا گفت که این اختلال در تجارت سبب شد تولید در دو کارخانه تانک‌سازی «اورال‌واگونزاود» (Uralvagonzavod) و کارخانه تراکتور چلیابینسک متوقف شود.

بنا بر اعلام دولت بایدن، این تعطیلی‌ها نشان می‌دهد اقدام تهاجمی ایالات متحده برای کوتاه کردن دست روسیه از فناوری‌های آمریکا در حال نتیجه دادن است.

افزون بر محدود کردن مستقیم صادرات تراشه‌های فناوری شرکت‌های آمریکایی، به شرکت‌های سراسر جهان اعلام شد که اگر در تولیداتشان از نرم‌افزارها یا تجهیزات تولیدی ایالات متحده استفاده می‌کنند، فروش آن‌ها را به روسیه متوقف کنند.

حمله روسیه به اوکراین بیش از سه ماه پیش آغاز شد و با آنکه روسیه بخش‌هایی از قلمرو اوکراین را گرفت، مقاومت اوکراینی‌ها مانع شد تا کی‌یف، پایتخت این کشور، تصرف شود.

پست بعدی

این یکی را که می توانید به گردن حسن روحانی بیندازید

س مه 17 , 2022
احمد زیدآبادی در اعتماد نوشت:پس از ناآرامی‌های آبان 98 بسیاری از چهره‌های مطرح تمام طیف‌های سیاسی، خواهان تعریف سازوکار قانونی روشنی برای اعتراض مردم معترض به تصمیمات نهادهای حاکم شدند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000