شی، رئیس‌جمهور چین از سمت خود استعفا می‌دهد؟

اعتمادآنلاین|

کاربران در رسانه‌های اجتماعی این موضوع را مطرح کرده‌اند که شی جین پینگ ممکن است به دلیل رکود اقتصادی در کشور و سوء مدیریت ناشی از قرنطینه سخت گیرانه کووید -۱۹از سمت خود کناره گیری کند.

به گزارش فرارو، آیا «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از سمت ریاست جمهوری آن کشور استغفا خواهد داد؟ این شایعه‌ای است که اخیرا در سطح گسترده‌ای توسط کاربران رسانه‌های اجتماعی مطرح شده است.

به گزارش فرارو به نقل از News NCR، شایعاتی درباره کناره گیری «شی جین پینگ» پس از برگزاری نشست کمیته دائمی دفتر سیاسی حزب کمونیست چین مطرح شده است. کاربران در رسانه‌های اجتماعی این موضوع را مطرح کرده‌اند که شی جین پینگ ممکن است به دلیل رکود اقتصادی در کشور و سوء مدیریت ناشی از قرنطینه سخت گیرانه کووید -۱۹از سمت خود کناره گیری کند.

به گفته یک وبلاگ‌نویس چینی قرار است «لی که چیانگ» نخست وزیر چین مدیریت امور حزب و دولت را برعهده گیرد. او اشاره کرده که استعفای «شی جین پینگ» به دلیل خسارات وارد شده ناشی از سیاست سخت گیرانه در قبال قرنطینه با هدف به صفر رساندن آمار ابتلا به کووید بر توسعه اقتصادی و اجتماعی آن کشور صورت خواهد گرفت.

محدودیت‌های شدید اعمال شده پس از شیوع کووید هم چنین تولید صنعتی چین را متوقف کرده و منجر به اختلال در عرضه کالا‌ها شده است. هم چنین، «هان ونشیو» معاون دفتر امور مالی و اقتصادی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین اخیرا در کنفرانسی مطبوعاتی گفته بود که اپیدمی کرونا باید بیش از آن که با توجه به ثبات اقتصادی و تضمین توسعه کشور مورد ارزیابی قرار گیرد منطبق با سنجش دقیق علمی باشد.

فعالیت واحد‌های تولیدی چین اکنون به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۰ میلادی به این سو رسیده است. علاوه بر آن، با ادامه گسترش قرنطینه در شانگهای تحلیلگران در بانک‌های سرمایه‌گذاری مختلف نیز پیش بینی کرده‌اند که نرخ رشد اقتصادی آن ناحیه کاهش خواهد یافت. در ماه آوریل، واحد پول ملی چین (یوان) بیش از ۴ درصد کاهش یافت که بیش‌ترین کاهش ماهانه در ۲۸ سال گذشته بوده است.

فراتر از آن، بازار‌های سهام نیز به شدت به دلیل سیاست کووید صفر متحمل آسیب شده‌اند که احتمالا بر بهبود جهانی تاثیر می‌گذارد، زیرا قرنطینه شدید بر فروش شرکت‌ها در چین و بر زنجیره تامین تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، همه این دلایل به نارضایتی گسترده در چین منجر شده اند. مردم چین در میان این شرایط سخت در حال از دست دادن ایمان به حکومت «شی جین پینگ» و مدیریت شکست خورده آن هستند.

توسعه اقتصادی چین به دلیل قرنطینه شدید در شانگهای متوقف شده است. برای اولین بار به دلیل قرنطینه چین زنجیره تامین محصولات صنعتی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. به همین دلیل، نارضایتی در میان مردم چین نسبت عملکرد حکومت آن کشور رو به افزایش بوده است.

پست بعدی

روسیه و اسراییل به جان هم افتادند/ شلیک اس۳۰۰ در خاک سوریه به جنگنده اسراییلی

س مه 17 , 2022
اعتمادآنلاین| یک خبرنگار صهیونیست از فعال شدن سامانه روسی مستقر در سوریه علیه موشک‌ها و هواپیماهای متخاصم در حریم هوایی این کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، الون بن دیوید خبرنگار نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: برای اولین بار از زمان آغاز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000