«سگ شکاری» روسیه بلای جنگنده‌های اوکراینی می‌شود؟ + عکس

اعتمادآنلاین|

در میان طیف گوناگون جنگنده های شکاری تحت خدمت نیروی هوایی روسیه، جنگنده Mig-31 ملقب به Foxhound یا "سگ شکاری" منحصر به فرد است.

میگ 31 (3)

این جنگنده که طراحی و ساخت دهه 70 شرکت میکویان در اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شود برای چند دهه کابوس قوای هوایی کشورهای غربی در هرگونه درگیری هوایی محسوب می‌شد زیرا با سرعتی نزدیک به 3 ماه در مدل های اولیه و رادار قدرتمند زاسلون که نخستین رادار آرایه فازی نصب شده بر روی جنگنده در دنیا بود می‌توانست از فاصله ای بیش از 100 کیلومتر دست به شلیک موشک‌های هدایت راداری R33 علیه بمب افکن های ناتو بزند.

میگ 31 (4)

این جنگنده توانمند سابقه حضور در جنگ سوریه را در کارنامه دارد و از روزهای نخست جنگ اوکراین نیز تصاویری از حضور آنها در پایگاه های هوایی در خاک بلاروس و غرب روسیه منتشر شده بود و وظیفه آنها پوشش هوایی مرزهای روسیه و اوکراین برای جلوگیری از حملات جنگنده ها و پهپادهای اوکراینی بود.

میگ 31 (1)

روز گذشته منابع روسی اعلام کردند جنگنده میگ31 این کشور نخستین شکار رزمی خود را با سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو24 نیروی هوایی اوکراین ثبت کرده است؛ ظاهرا جنگنده اوکراینی در تلاش برای نفوذ به حریم هوایی روسیه و اجرای بمباران بوده که توسط جنگنده میگ31 روسی رهگیری و ساقط شده است.

پست بعدی

انریکه مورا به ایران چه گفت/ خروج سپاه از لیست تحریم بعد از توافق هسته‌ای

س مه 17 , 2022
اعتمادآنلاین| رسانه ی آمریکایی پولتیکو نوشت: ایران طی دو روز دیدار هفته گذشته انریکه مورا، تمایل خود را برای آغاز مجدد مذاکرات احیای برجام نشان داد اما از درخواست خود برای حذف سپاه از لیست تروریسم وزارت خارجه امریکا صرف نظر نکرد. به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000