جنگ اوکراین تا سال آینده ادامه پیدا می‌کند

اعتمادآنلاین|

داده‌های آماری موسسه افکارسنجی «یوگو» انگلیس نشان می‌دهد که ۳۶ درصد مردم این کشور بر این باورند که یک سال دیگر نیروهای اوکراین و روسیه همچنان در حال مبارزه هستند.

به گزارش ایرنا، ۳۲ درصد گمان می‌کنند که روسیه از اوکراین خارج شده و ۵ درصد هم پیش‌بینی می‌کنند که اوکراین تحت سلطه روسیه درخواهد آمد. بر اساس این نظرسنجی، ۲۷ درصد هم اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.

نزدیک به ۳ ماه از آغاز جنگ در اوکراین می‌گذرد. رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

انگلیس هفته پیش شبکه مالی ۱۲ تن از خانواده و نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تحریم کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس از این شبکه مالی به عنوان «کیف پول» خانواده و دوستان پوتین نام برده شده که در آن کسانی عضو هستند که ولادیمیر پوتین در ازای وفاداری همیشگی‌شان با مناصب دولتی و ثروت پاداش می‌دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: ما تحریم ها را علیه همه کسانی که به تجاوز پوتین کمک می کنند تا زمانی که اوکراین پیروز شود ادامه خواهیم داد. لیز تراس معتقد است که جنگ اوکراین احتمالا سال‌ها طول می‌کشد و رئیس‌جمهوری روسیه از سلاح‌های کشتار جمعی برای خروج از بن‌بست در جنگ استفاده می کند.

پست بعدی

محسن هاشمی: به زودی ، انتشار کتاب خاطرات پدر در سال ۷۸ / چالش ممیزی‌ها ،حل شد

د مه 16 , 2022
ایرنا نوشت: به گفته فرزند هاشمی رفسنجانی، مطالب این کتاب بیشتر مربوط به انتخابات مجلس ششم است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000