طراحی تمام زیرساخت‌های تخصیص مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و آزاد تا چهار ماه آینده

اعتمادآنلاین|

​سیدجلیل میرمحمدی‌ میبدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز اعضای این کمیسیون با وزیر و شورای معاونان وزارت بهداشت و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران اظهار داشت:‌ در این جلسه گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف در دولت جدید ارائه و چالش‌های مطرح در حوزه نظام سلامت نیز بررسی شد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: از جمله چالش‌ها و نکاتی که نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مطرح کردند، ضرورت ساماندهی ارز مورد نیاز برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و اقلام مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و نیز چگونگی جذب اعتبار 6 هزار میلیارد تومانی مصوب بودجه 1401 برای بیمه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: همچنین چگونگی جذب اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی مورد نیاز برای درمان بیماران صعب‌العلاج و تدوین هر چه سریع‌تر آئین‌نامه اجرایی آن در دولت، از دیگر نکات مورد تأکید اعضای کمیسیون بود.

میرمحمدی با اشاره به تأکید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان بر ضرورت ساماندهی ارز مورد نیاز برای دارو تصریح کرد: ارز ترجیحی دارو هنوز حذف نشده است و در سال جاری هم تا کنون یک میلیارد دلار ارز ترجیحی به این حوزه تخصیص یافته است.

وی افزود: در این جلسه قرار شد که تا سه چهار ماه آینده تمام زیرساخت‌های لازم برای تخصیص مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و آزاد طراحی و اجرا شود تا مابه‌التفاوت این دو ارز به حساب بیمه‌ها واریز و افزایش هزینه بیماران از این محل جبران شود؛ در هر صورت، هزینه تمام شده بیماران در این بخش باید بر مبنای نرخ شهریور 1400 باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت طراحی زیرساخت‌های این حوزه را شروع کرده و وزارتخانه‌های اقتصاد و رفاه و بانک مرکزی هم پای کار آمده‌اند تا ساماندهی ارز ترجیحی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هرچه سریع‌تر انجام شود و مجلس نیز پیگیر این مسأله مهم خواهد بود.

پست بعدی

استاندار لرستان : مردم از یارانه جدید راضی هستند / افراد معترض از جنس مردم نیستند

د مه 16 , 2022
ایرنا نوشت : زیویار با اشاره به اجرای طرح ساماندهی یارانه ها گفت: مردم از اینکه یارانه پرداختی به کالاها در اختیارشان قرار گرفته تا با اختیار خود هزینه کنند، راضی هستند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000