جهان به دلیل افزایش قیمت ها دچار بحران اقتصادی خواهد شد

اعتمادآنلاین|

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نشست وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی به خبرنگاران گفت که نگران پیامدهای جنگ در اوکراین است و جهان به دلیل افزایش قیمت‌ها دچار بحران عمیق اقتصادی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: باید نیروهای خود را متحد کنیم و به دنیا توضیح دهیم که این مساله به تحریم‌ها ارتباطی ندارد و به دلیل تبعات جنگ در اوکراین است. روسیه صادرات گندم اوکراین را مسدود کرده و اجازه نمی‌دهد به بازار برسد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر همین اساس برلزوم افزایش فشارها علیه روسیه تاکید کرد.

او در ادامه از پاسخ به پرسشی درباره مخالفت مجارستان با تحریم نفت روسیه طفره رفت و افزود که در نشست امروز پیرامون تحریم‌های مشترک کانادا و اتحادیه اروپا علیه روسیه بحث و تبادل نظر خواهد شد. گفتنی است که وزیر امور خارجه کانادا برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده است.

بورل بدون اشاره مستقیم به موضع مجارستان گفت که برخی از کشورها به دلیل وابستگی بیشتر به نفت روسیه با شرایط دشواری مواجه هستند و ما امروز در این باره بحث و نهایت تلاش خود را خواهیم کرد که از این وضعیت خارج شویم. وی افزود: نمی‌توانم در این باره ضمانتی بدهم چون موضع کشورها قوی است اما ما متوجه شرایط برخی کشورها هستیم و تلاش خواهیم کرد که یک موضع مشترک علیه روسیه اتخاذ کنیم.

نشست امروز وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی در حالی برگزار می‌شود که اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از بسته ششم تحریم های ضد روسیه در پاسخ به جنگ اوکراین، در فکر تحریم نفت این کشور تا پایان سال جاری میلادی است.

بورل در پاسخ به این سووال که تکلیف تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در صورت مخالفت مجارستان با قطع وردات نفت از روسیه چه خواهد شد گفت: ما کسی را متهم نمی‌کنیم بلکه تلاش می کنیم که اجماع ایجاد کنیم.

پست بعدی

سخنرانی مجازی ضدجنگ در اجلاس جهانی «ماموریت برای صلح» امارات / احمدی نژاد : بارها به سران منطقه ، نامه و هشدار داده ام + عکس ها

د مه 16 , 2022
دولت بهار نوشت:

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000