هشدارهای پلیس برای خرید از فروشگاه‌های اینستاگرامی

اعتمادآنلاین|

مجرمان اینترنتی در دوره‌ای که فروشگاه‌های اینستاگرامی رونق گرفته‌اند و افراد زیادی از این طریق مایحتاج خود را تهیه می‌کنند، بستر را برای کلاهبرداری مناسب دیده‌اند و تاکنون بارها شاهد وقوع جرایمی در این زمینه بوده‌ایم. به همین دلیل پلیس فتا همیشه به کاربران هشدار می‌دهد که احتیاط لازم را در موقع خرید داشته باشند.

به گزارش اعتماد آنلاین، سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش نفوذ اینترنت در خانواده‌ها شاهد افزایش استفاده از فروشگاه‌های الکترونیکی به‌منظور تأمین نیازهای کاربران در فضای مجازی هستیم.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه چندین نکته مهم در انجام خریدهای اینترنتی وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند امنیت خرید‌های آنلاین را تضمین کند، توصیه کرد: خریدهای خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهید.

وی گفت: قبل از خرید قوانین فروشگاه و شرایط مرجوعی کالا را بررسی کنید تا در صورت وقوع هرگونه مشکل بتوانید از خدمات پس از فروش استفاده کنید، حتی‌الامکان پرداخت را در منزل و هنگام تحویل گرفتن کالا انجام دهید، درصورت پرداخت آنلاین، درگاه پرداخت بانکی را بررسی کنید، تا جایی که امکان دارد از دستگاه رایانه‌ای شخصی خود برای خرید استفاده کنید.

این مقام مسئول بیان داشت : مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسط با روش‌های مختلف از قبیل هدایت کاربر به صفحات درگاه جعلی بانک و سرقت اطلاعات بانکی، دریافت وجه و عدم ارسال کالا و یا ارسال کالای معیوب و نظایر آن اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

سرهنگ قاسمی به شهروندانی که قصد خرید الکترونیکی دارند، گفت: خرید از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

این مقام سایبری اظهار داشت: قانونمند کردن، ساماندهی، احراز هویت و تائید صلاحیت از مهم‌ترین مزایای نماد اعتماد الکترونیک است و وب‌سایت‌های دارای eنماد متعهد هستند که رضایت کاربر را در تمام مراحل خرید اینترنتی جلب کرده و به‌درستی به وظایف خود عمل کنند.

سرهنگ قاسمی در ادامه نسبت به کلاه‌برداری با درج نماد اعتماد الکترونیکی جعلی به شهروندان هشدار داد و گفت: برخی از فروشگاه‌های غیرمجاز ممکن است اقدام به جعل نماد اعتماد الکترونیک کنند، که کاربران می‌توانند با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنند و به این نکته نیز توجه داشته باشند که صفحه‌ای که مجوز دارد حتماً باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود، باید یکسان باشد.

وی به مردم هشدار داد: سیستم پرداخت الکترونیکی همه بانک‌ها از روش‌های مطمئن رمزنگاری استفاده می‌کنند؛ در هنگام پرداخت وجه دقت کنید که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک، عبارت https:// و دامنه shaparak.ir/‎ درج شده باشد.

پست بعدی

با وجود خبرهایی از اعتراضات و نارضایتی‌های مردم اکثریت حالت صبر و انتظار دارند

د مه 16 , 2022
اعتمادآنلاین| غلامرضا مصباحی‌ مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز ضمن تأکید بر حمایت احزاب و گروه‌ها از اقدامات دولت سیزدهم گفت: جریان‌های سیاسی باید از هر دولتی که روی کار می‌آید، حمایت کنند و اگر کج‌روی هایی داشت، انتقاد کنند. به نظر بنده با توجه به اینکه دولت رییسی می‌خواهد این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000