رایزنی بلینکن و تروئیکای اروپا درباره برجام

اعتمادآنلاین|

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو، روز گذشته (یکشنبه) با همتایان خود از تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) در برلین درباره اوضاع اوکراین و مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی رایزنی کرد.

به گزارش فارس و بنا بر گزارش وبگاه «بیزنس استاندارد»، بلینکن تصریح کرد که در دیدار با «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان، «الیزابت تراس» وزیر امور خارجه انگلیس و «فیلیپه اره را» مدیرکل امور سیاسی و امنیتی فرانسه در خصوص طرح‌هایی برای تداوم حمایت از اوکراین و مسئول شناختن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به اوکراین بحث و گفت‌وگو کرده است.

وزارت خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای در خصوص این دیدار چهار جانبه اعلام کرد: «آن‌ها درباره پاسخ مستمر متحدان و شرکا به جنگ تجاوزکارانه و وحشیانه روسیه به اوکراین بحث کردند. رهبران این کشورها همچنین درباره مذاکرات جاری با ایران و تلاش‌ها برای رسیدن به توافق درباره بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت‌وگو کردند.

بلینکن نیز روز گذشته (یکشنبه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، درباره این دیدار نوشت: «امروز با همتایان خود از آلمان، انگلیس و فرانسه، درباره طرح‌ها خود برای تداوم حمایت از اوکراین در عین حال که پوتین (رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین) و حامیان وی را مسئول می‌شناسیم، بحث کردیم. ما همچنین درباره تلاش‌ها برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام با ایران بحث کردیم».

پست بعدی

مدیران خودرو ساز بیش از ۲۰۰ نیرو و مشاور از نزدیکان و اقوام خود استخدام کرده‌اند

د مه 16 , 2022
اعتمادآنلاین| حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس با تأکید بر حساب‌کشی مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌ها خودروسازی گفت: مدیران شرکت‌های خودرو سازی بیش از ۲۰۰ نیرو و مشاور از نزدیکان و اقوام خود استخدام کرده‌اند که این رویه باید اصلاح شود. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن نوروزی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000