ویلای غیر قانونی در منطقه صعب‌العبور رودخانه آهار تخریب شد

اعتمادآنلاین|

روز جمعه بود که فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ویلاسازی در یک منطقه صعب العبور در مجاورت رودخانه آهار در منطقه رودبار و قصران و درخواست از قوه قضائیه جهت برخورد با این ویلاسازی غیرمجاز موضوع منتشر شد.

این موضوع بلافاصله با پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان تهران در دستور کار حوزه قضایی رودبار و قصران قرار گرفت و مشخص شد که فردی بدون اخذ مجوزهای قانونی با کوه‌خواری و تجاوز به بستر حریم روخانه اقدام به ساخت و ساز ویلا کرده است.

نکته قابل توجه صعب‌العبور بودن موقعیت مکانی ویلای مذکور است که به گفته شاهدان و اهالی محلی، این فرد با استفاده از حیوانات و بار زدن مصالح ساختمانی و انتقال آن به صورت خرد، اقدام به ساخت و ساز ویلا کرده بود.

پس از انجام روال قانونی و در کمتر از ۴۸ ساعت، صبح امروز با حضور رئیس حوزه قضایی رودبار و قصران، این سازه غیر مجاز تخریب شد.

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز

مجید عزیزیانی رئیس حوزه قضایی رودبار قصران که در محل ویلا حاضر شده بود، درباره جزئیات ساخت و ساز ویلای مذکور و تخریب آن، بیان کرد: حسب گزارش مردمی و دریافت خبری مبنی بر دخل و تصرف، ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه و اراضی ملی متعلق به دولت، پس از دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، موضوع در حوزه قضایی رودبار قصران مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های تکمیلی دستورات فوری قضایی لازم به اداره منابع آب، محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان شمیرانات صادر شد.

رئیس حوزه قضایی رودبار قصران تصریح کرد: پس از حضور بازرسان در محل مذکور مشخص شد که فرد متخلف در حریم رودخانه و اراضی ملی متعلق به دولت که دارای سند تک برگ هستند، اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز یک باب ویلا کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه محل صعب‌العبور بود و امکان استفاده از ماشین ‌آلات در محل وجود نداشت، از همه امکانات وادوات استفاده شد و براساس مقررات مندرج در تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و تبصره ۱ اصلاحی ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، روند قلع و قمع ویلای ساخته شده غیرمجاز و بازگشت محیط به حالت قبل از ساخت و ساز آن کمتر از ۲۴ ساعت، اجرا شد تا عبرتی برای کسانی شود که قصد دست اندازی به بیت‌المال را دارند.

عزیزیانی اظهار کرد: دستگاه قضایی در مواجهه با تصرفاتی که منجر به تضیع بیت‌المال و اراضی ملی و همچنین حریم و بستر رودخانه می‌شود، بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

عزیزیانی ضمن تشکر از گزارش مردمی و مسئولیت اجتماعی اشخاصی که احساس مسئولیت لازم را دارند از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین ساخت و سازهایی دستگاه قضایی را در جریان بگذارند.

پست بعدی

ممنوعیت ورود کالا به کشور بدون تایید منشأ ارز

ی مه 15 , 2022
اعتمادآنلاین| بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس ابلاغ شماره ۱۴۰۱/۶۴۷۶ تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ این بانک به شبکه بانکی و مبتنی بر مصوبه ستاد مقابله با تحریم شورای عالی امنیت ملی "واردات کلیه کالاها به صورت تجاری به کشور، اعم از مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000