تمرین جنگنده‌های سوخو-27 روسیه برای دفاع از دژ موشکی کالینینگراد

اعتمادآنلاین|

شماری از جنگنده‌های روسیه تمرینی را برای محافظت از «کالینینگراد» دژ موشکی روسیه برگزار کردند.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از «اینترفکس» جنگنده‌های «سوخو-۲۷» روسیه رزمایشی را برای دفع حمله به کالینینگراد برگزار کرده و در آن روش‌های محافظت از این منطقه راهبردی را شبیه سازی کردند. این رزمایش که جنگنده‌های سوخو-۲۷ ناوگان دریای سیاه روسیه مشارکت داشتند دو روز بعد از این که فنلاند و سوئد اعلام کردن که قصد پیوستن به ناتو را دارند، اجرا شد.

ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد که جت‌های سوخو-۲۷ هواپیماهای دشمن فرضی را در این رزمایش از بین بردند.

استقرار انواع سامانه‌های موشکی روسیه از جمله سامانه‌ موشکی زمین به هوای «اس-۴۰۰ » و سامانه موشکی «اسکندر» در کالینینگراد روسیه، ملقب به دژ موشکی روسیه موجب نگرانی ناتو است.

این منطقه از زمان آغاز جنگ سرد محل سرفرماندهی ناوگان بالتیک اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و دارای اهمیت راهبردی است. کالینینگراد درمنطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است.

هواپیماهای تجسسی آمریکا و انگلیس بارها مبادرت به پرواز در اطراف کالینینگراد کرده‌اند. چندی قبل یک هواپیمای جاسوسی« آرسی-۱۳۵» انگلیس نزدیک مرز روسیه و «کالینینگراد» پرواز کرد.

این پروازها بخشی از فعالیت‌های جمع آوری اطلاعات هستند و روسیه از این پروازها مطلع است. آر سی-۱۳۵ یک هواپیمای مخصوص نظارت الکترونیکی است که می‌تواند در هرگونه شرایط آب و هوایی در ماموریت‌های راهبردی و تاکتیکی به کار گرفته شود.حسگرهای این هواپیما علائم الکترونیکی دستگاه‌های ارتباطی، رادار و سایر سامانه‌ها را جذب می‌کنند.

چندی قبل وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی و واحدهای دریایی ناوگان بالتیک روسیه طی یک تمرین، انهدام هواپیمای دشمن فرضی را تمرین کردند. ناوگان دفاع هوایی بالتیک روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رزمایش در منطقه «کالینینگراد» انجام شد و در مرحله پایانی رزمایش، یگان‌ها شلیک مستقیم به هواپیماهای دشمن فرضی را تمرین کردند.

در این رزمایش انواع سامانه‌های پدافندی از جمله «تور ام-۲» ،«ایگلا»، «وربا» استفاده شدند

پست بعدی

جزئیات فنی و توانمندی پرنده‌های بدون سرنشین دنیا / جولان پهپادهای ایران در جمع برترین های جهان + عکس ها

ش مه 14 , 2022
فارس نوشت : شبکه «المیادین» به‌تازگی در گزارشی به معرفی مهم‌ترین پهپادها در سطح جهان پرداخت که در میان آن‌ها نام تعدادی از پهپادهای ایرانی به چشم می‌خورد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000