تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت بهره گیری از تجربیات ایران و کوبا برای بی اثر کردن تحریم‌ها

اعتمادآنلاین|

«ریکاردو کابریساس» معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا که برای برگزاری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و کوبا به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (شنبه) ۲۴ اردیبهشت ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

​به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در این دیدار با نام بردن از کوبا به عنوان شریک راهبردی، خواستار گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف شد و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را فرصت مناسبی برای دو طرف به منظور بررسی راه‌های توسعه روابط فیمابین در حوزه‌های اقتصادی و تجاری و همچنین تعمیق همکاری‌های سیاسی خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان با قابل اتکا دانستن سطح روابط دو کشور در حوزه روابط سیاسی و همچنین همکاری‌های قابل توجه در بخش بهداشت و درمان، خصوصا در زمینه تولید واکسن مشترک، اراده دولت سیزدهم بر اجرای اسناد همکاری و تفاهمات گذشته و توافقات جدید را مورد تأکید قرار داد و ارتقای همکاری‌ها در عرصه‌های اقتصادی و تجاری را با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو طرف حائز اهمیت خواند و خواستار تلاش هر چه بیشتر دو کشور برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های اقتصادی همکاری‌ها شد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن محکوم کردن اعمال تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری کوبا و با اشاره به گستردگی تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه دو کشور، بر ضرورت بهره گیری از تجربیات یکدیگر در حوزه بی اثر کردن تحریم‌ها تأکید کرد.

ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع پایدار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روابط دو کشور و در قبال تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه کوبا، انجام این سفر و برگزاری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در مسیر روابط راهبردی دو کشور خواند و بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور به نفع مصالح طرفین تأکید کرد.

پست بعدی

دوست داشتم آخرین تورنمنتم در ایران باشد

ش مه 14 , 2022
اعتمادآنلاین| رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال مردان آسیا از شنبه، ۲۴ اردیبهشت در دو گروه و با حضور هشت تیم آغاز شد. به گزارش ایسنا، تیم پیکان در نخستین دیدار خود مقابل گاز جنوبی عراق به میدان رفت و با حساب سه بر صفر به پیروزی رسید. سعید معروف کاپیتان تیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000