در کنار امور اجرایی، نیاز به نظریه‌پردازی در حوزه دیپلماسی اقتصادی وجود دارد

اعتمادآنلاین|

سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تأکید بر اینکه در کنار امور اجرایی، نیاز به نظریه‌پردازی در حوزه دیپلماسی اقتصادی وجود دارد، گفت: وزارت امور خارجه باید در کنار فعالیت­ دیپلماسی، در تدوین ضوابط و مقررات بین‌المللی مشارکت داشته باشد و این امر به زیربناهای نظری نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: درواقع کتاب «دیپلماسی اقتصادی؛ روندها و چشم‌اندازهای منطقه‌ای و جهانی» مبانی نظری دیپلماسی اقتصادی را ارائه می‌دهد و تبیین می‌کند که چگونه باید یک کشور با توجه به مفاهیم و سازوکارهای موجود در این زمینه نقش و مشارکت جدی‌تری را داشته باشد و ازاین‌رو، این کتاب می‌تواند برای مجریان دیپلماسی اقتصادی کشور بسیار مفید باشد.

خرازی همچنین با قدردانی از نقش دانشگاه امام صادق (ع) در انتشار این کتاب افزود: دانشگاه‌ها برای ورود به بحث دیپلماسی اقتصادی نیاز به منابع نظری دارند و این کتاب می‌تواند کمبودی را که در این زمینه وجود داشته است، جبران کند.

پست بعدی

کاهش محسوس شیب افزایش قیمت قبور در بهشت حضرت زهرا(س)

ش مه 14 , 2022
اعتمادآنلاین| به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، روح الله محسنی روز شنبه با بیان اینکه تعرفه خدمات در بهشت حضرت زهرا(س) در شورای اسلامی شهر تهران بررسی و مصوب می‌شود، گفت: برخلاف سنوات گذشته که لایحه قیمت قبور ۲۵ درصد افزایش پیدا می کرد در مصوبه جدید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000