محمد بن زاید رسما رئیس جدید امارات شد

اعتمادآنلاین|

شورای عالی حکام امارات عربی متحده محمد بن زاید برادر ناتنی خلیفه بن زاید و ولی عهد او را به عنوان حاکم و رئیس جدید این کشور انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، جلسه این ظورا امروز به ریاست «محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دبی در کاخ «المشرف» در ابوظبی برگزار شد.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور ریاست امارات آمده است که بر اساس ماده ۵۱ قانون اساسی، محمد بن زاید آل نهیان به عنوان رئیس جدید امارات جایگزین «خلیفه بن زاید آل نهیان» شد.

امروز همچنین «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس و نخست وزیر کشور امارات و حاکم دوبی با «محمد بن زاید» حاکم امارت ابوظبی به عنوان رئیس کشور امارات بیعت کرد.

محمد بن راشد آل مکتوم همراه با انتشار تصویری از خود با شیخ محمد بن زاید، قصیده ای به مناسبت درگذشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات در توییتر خود منتشر کرد که این قصیده حاوی ابیاتی در بیعت با محمد بن زاید حاکم امارت ابوظبی به عنوان رئیس کشور امارات بود.

خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی و رئیس دولت امارات متحده عربی روز گذشته(جمعه) درگذشت و از سوی این کشور سه روز تعطیل و ۴۰ روز عزای عمومی در امارات اعلام شد.

خلیفه بن زاید بزرگ‌ترین فرزند «زاید بن سلطان آل نهیان» مؤسس دولت امارات و ولی‌عهد او بود و پس از فوت پدرش حاکم ابوظبی شد و شورای عالی اتحاد امارات در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۰۴ او را به عنوان رئیس امارات انتخاب کرد.

پست بعدی

طوفان مرگبار در مینه‌سوتای آمریکا سه کشته برجای گذاشت

ش مه 14 , 2022
اعتمادآنلاین| وزش بادهای سهمگین و گردباد در بخش‌هایی از میانه غربی ایالات متحده آمریکا، خسارات گسترده‌ای را برجای گذاشته است و مقام‌های این مناطق می‌گویند که آب‌ و هوای نامساعد در جریان هفته طوفانی به مرگ سه نفر دیگر منجر شده است. به گزارش فارس و بنا بر گزارش خبرگزاری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000