افشای جزئیات جدیدی از دیدار محرمانه بن سلمان و رئیس سیا

اعتمادآنلاین|

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در تازه‌ترین گزارش خود درباره جزئیات سفر ماه گذشته ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به عربستان و دیدار محرمانه وی با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به نقل از سه منبع نوشت، این دیدار آخرین تقلای مقامات بلند پایه آمریکا برای متقاعد کردن سعودی‌ها به تجدید نظر در تصمیم‌شان درباره موضوع نفت، بررسی پرونده خرید سلاح توسط ریاض از چین و همچنین آزد کردن برجسته‌ترین بازداشت شدگان خانواده سلطنتی عربستان بود.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، در دیدار مذکور برنز بار دیگر درخواست کشورش برای افزایش تولید نفت توسط عربستان سعودی را مطرح کرد، اما ریاض هفته گذشته اعلام کرد که به برنامه تولید خود پایبند است و بار دیگر تقاضای آمریکا را رد کرد.

منابع مذکور همچنین گزارش دادند: در دیدار رئیس سیا و بن سلمان موضوعات دیگری که باعث نگرانی آمریکا شده است، مطرح شد و ازجمله مهم‌ترین این مسائل، موضوع روابط رو به رشد ریاض با پکن است.

دو منبع نزدیک به سازمان اطلاعات آمریکا در این باره به نشنال اینترست گفته‌اند که برنز از بن سلمان خواسته است که ریاض از چین سلاح نخرد.

یک منبع نزدیک به اطلاعات آمریکا نیز فاش کرد که دولت عربستان به عنوان بخشی از یک برنامه محرمانه به نام "تمساح" درصدد خریداری "موشک‌های بالستیک" از چین است.

آزادی محمد بن نایف

منابع مذکور همچنین گفتند که برنز خواستار آزادی شماری از اعضای برجسته خانواده سلطنتی عربستان شد که توسط محمد بن سلمان بازداشت شده‌اند. از جمله سرشناس‌ترین این افراد محمد بن نایف، پسر عموی وی و ولیعهد سابق عربستان است.

ترمیم شکاف در روابط بن سلمان و دولت بایدن

یک منبع نزدیک دیگر به سازمان اطلاعات آمریکا در این باره گزارش داد: دیدار برنز با بن سلمان تلاشی برای اصلاح و ترمیم شکاف در روابط محمد بن سلمان و مقامات ارشد در دولت بایدن بود.

این منبع همچنین اعلام کرد که دیدار برنز با محمد بن سلمان یکی از چند دیدار وی با رهبران منطقه در این سفر بود که شامل قطر، امارات و عمان می‌شود.

پست بعدی

از صبر و همراهی مردم با طرح اصلاح یارانه ها تشکر می‌کنیم

ش مه 14 , 2022
اعتمادآنلاین| علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت گفت: غالب کارشناسان در این موضوع که نظام سابق تخصیص یارانه ارزی ناکارآمد و غیرموثر بود، اتفاق نظر داشته و دارند. به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت تصریح کرد: معایب و مفاسد نحوه سابق تخصیص یارانه از جمله سوءاستفاده‌های کلان و برخورداری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000