روسیه چند دیپلمات رومانی و بلغارستان را اخراج می‌کند

اعتمادآنلاین|

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد شماری از دیپلمات‌های بلغارستان و رومانی را اخراج می‌کند.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت، یک دیپلمات بلغارستان و ده دیپلمات رومانی را عنصر نامطلوب اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه نوشت: «طرف روس تلاش‌های بی‌اساس رومانی در متهم کردن روسیه به جنایت جنگی در اوکراین را قاطعانه رد می‌کند و اقدام بخارست در سفیدشویی جنایات ملی‌گرایان [در اوکراین] علیه جمعیت غیرنظامی را محکوم می‌کند».

در این بیانیه آمده است، یک دیپلمات بلغارستان نیز در پاسخ به تصمیم این کشور گرفته شده که یک دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته نیز از اخراج تعدادی از دیپلمات‌های بلغاستانی از این کشور خبر داد. این وزارتخانه اعلام کرد که «عنصر نامطلوب» توصیف شدن تعدادی از دیپلمات‌های بلغارستانی در واکنش به تصمیم این کشور برای اخراج ۱۰ دیپلمات روس در ماه مارس گذشته بوده است.

اواخر فروردین ماه نیز بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، ۲۱ دیپلمات سفارت بلژیک در مسکو عنصر نامطلوب توصیف شدند. از سوی دیگر، وزارت امور خارجه روسیه در اقدامی متقابل، دستور اخراج ۱۵ دیپلمات هلندی را صادر کرد. روسیه همچنین چهار کارمند سفارت اتریش در مسکو را اخراج کرد.

روسیه و کشورهای غربی از سال گذشته وارد تنش‌های دیپلماتیک شده و بارها دیپلمات‌های یکدیگر را اخراج کرده بودند. تا پیش از وقوع درگیری‌های اوکراین، بهانه‌هایی مانند تلاش روسیه برای انجام حملات سایبری و ترور یک جاسوس دوجانبه در انگلیس برای اخراج دیپلمات‌های روس عنوان می‌شد که در نهایت پاسخ متقابل مسکو را به همراه داشت.

از زمان شروع جنگ در اوکراین نیز کشورهای غربی علاوه بر حمایت مالی و نظامی گسترده از کی‌یف، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو اعمال کرده و مدعی تلاش برای انزوای روسیه شده‌اند.

پست بعدی

برای نخستین بار کاپ جام جهانی فوتبال به ایران می‌آید

ج مه 13 , 2022
اعتمادآنلاین| پس از تور پنج روزه در قطر برای نمایش عمومی کاپ ویژه جام جهانی در کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ تور جهانی برای نمایش عمومی کاپ آغاز شده است. به گزارش مهر، طبق اعلام فیفا قرار است کاپ ویژه جام جهانی در ۵۱ کشور و نقطه دنیا به نمایش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000