آماده دیدار با شخص «پوتین» هستم

اعتمادآنلاین|

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی، اعلام کرد که حاضر است بدون هر گونه اتمام حجت از سوی طرف روسی، فقط با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

به گزارش مهر، به نقل از ریانووستی، زلنسکی در این باره گفت: در تمام این هشت سال ما می‌خواستیم با روسیه صحبت کنیم. الان دیدگاه جامعه نسبت به این موضوع مثبت نیست. با این وجود، من به عنوان رئیس جمهور آماده هستم با پوتین صحبت کنم، اما فقط با او، بدون واسطه و بر اساس شرایط گفتگو و نه اولتیماتوم.

وی همچنین در ادامه از تلاش «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای یافتن راهی برای خروج از وضعیت بین روسیه و اوکراین انتقاد کرد.

رئیس جمهور اوکراین گفت: ما نباید به دنبال راهی برای روسیه باشیم، ماکرون بیهوده این کار را می‌کند. ماکرون می‌خواست در میانجیگری بین ما نتایج مشخصی پیدا کند و آن را نیافت. و نه از طرف ما، بلکه از طرف روسیه. من باید برای حفظ شأن پوتین امتیازاتی در مورد حاکمیت مان بدهم که به گمانم این مسئله از سوی برخی رهبران چندان درست نیست. ما حاضر نیستیم چیزی را برای کسی حفظ کنیم و برای این کار سرزمین‌های خود را از دست بدهیم. به نظر می‌رسد که این ناعادلانه است، این زمان از دست رفته است.

درخواست زلنسکی برای دیدار مستقیم با پوتین در حالی مطرح شده است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز اعلام کرد که مسکو امکان دیدار رؤسای جمهور روسیه و اوکراین را رد نمی‌کند، اما این مسئله نیازمند برخی اقدامات مقدماتی است.

پسکوف همچنین اضافه کرد که کی یف هنوز پاسخی نسبت به پیشنهادات ارائه شده توسط مسکو نداده است.

پست بعدی

آزادراه تهران - شمال یکطرفه شد/ ترافیک سنگین در جاده چالوس

ج مه 13 , 2022
اعتمادآنلاین| علی زندی‌فر با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای استان البرز اظهار کرد: تردد در محور چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر جنوب به شمال تا اطلاع بعدی ممنوع است. به گزارش مهر، وی بیان کرد: ترافیک در محور چالوس مسیر شمال به جنوب حدفاصل مرزن آباد تا میانک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000