دشمن تلاش می کند مردم را مقابل روحانیت قرار دهد/ تولیدکنندگان داخلی کیفیت کالا‌ها را بالا ببرند

اعتمادآنلاین|

سید احمد مطهری‌اصل، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز که در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته دو دیدار با معلمان و کارگران داشتند که در بیانتشان دیدیم که چگونه شخصیت اول مملکت به این دیدار افتخار کردند که این اهمیت این دو شغل را نشان می‌دهد.

​به گزارش فارس، وی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه معلمان و آموزش پرورش دقت کنند که چند درس اضافی است و لزومی ندارد و فقط وقت دانش‌آموز را می‌گیرد، گفت: هر قسمتی که می‌خواهد اصلاحی در سیستم خود انجام دهد باید خودشان در سریع‌ترین زمان وارد عمل شده و آن را انجام دهند و آموزش پرورش باید به اتفاق هم‌اندیشان خود این اصلاحیه و تذکر رهبری را سریع انجام دهد.

امام جمعه موقت تبریز به تذکر دیگر رهبری را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان فرمودند که رتبه‌های بالای کنکور معلم شود ولی متاسفانه با تمام احترام به همه معلمان گاها دیده می‌شود که رتبه‌های پایین به این سمت می‌آیند.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان‌شرقی به تذکر رهبری عمل کرده‌اند، توضیح داد: در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان استان دختر خانمی داریم که با رتبه ۱۵۰ کشوری در حال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند.

مطهری‌اصل به بیانات رهبر انقلاب با کارکران اشاره کرد و گفت: امنیت شغلی بخش مورد تاکید بیانات رهبری است که با جلوگیری از قاچاق و همچنین استفاده از تولیدات داخلی میسر می‌شود.

وی ادامه داد: مردم ایران علاقه به استفاده از وسایل ساخت ایران دارند ولی با کیفیت.

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: اینکه ببینیم که نفر اول مملکت پشت کارفرما و‌ کارگران بایستد و از آنها حمایت کند ولی در مقابل جنس بنجول و بی‌کیفیت به دست مردم برسد یک توهین به مردم است چراکه دیدید که رهبر انقلاب مابین صحبت‌هایشان به صراحت گفتند که خودروسازان از این حرف من سواستفاده نکنند و به فکر کیفیت باشند.

وی در ادامه به هفته سلامت اشاره کرد و گفت: عافیت بالای سلامت است که معنای مختلفی دارد ولی هر نوع سلامتی به عنوان ظاهری و داخلی به معنای عافیت است.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: الحمدالله از جنگ کرونا با وحدت همگانی به عافیت رسیدیم؛ یادمان نمی‌رود که همه از کودک و بزرگ چگونه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و با مراعات مردم توانستیم تا شادی در دل دشمن را که فقط می‌خواستند تا آمار مرگ در ایران به چندین هزار نفر برسد به ناکامی برسند.

مطهری‌اصل در اعلام مناسبت‌های هفته گفت: ۱۵ شوال سوم هجری قمری شهادت مجاهد بزرگوار سیدالشهدا حضرت حمزه است که شهدای هشت سال دفاع مقدس همگی حمزه‌وار پیش رفتند و در زمان فعلی مدافعان حرم و در راس آنها سردار سلیمانی که سیدالشهدای انقلاب اسلامی است، حمزه‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در سال ۱۲۷۰ هجری شمسی، لغو امتیاز تنباکو توسط مرجع عالی قدر میرزای شیرازی است که هم این قانون را لغو کرد و هم دیکتاتور را سر جایش نشاند.

مطهری اصل با تاکید بر اینکه بالاترین هجمه دشمن به بک گروه مربوط به روحانیت است، گفت: زیرا در طول تاریخ با ارتباط مردم و روحانیت این اجازه به استعمارگران داده نشده است که آنها کاری کنند و دشمن به خوبی می‌داند که تا مادامی که این پیوند ناگسستنی است هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

وی افزود: دشمن سعی دارد اولا مردم را مقابل روحانیت قرار دهد و درثانی کاری کنند تا روحانیت عصبانی شوند و در مقابل مردم بایستند که این خواب را به گور خواهند برد زیرا روحانیت در مکتب بزرگی تربیت یافته‌اند و همیشه در کنار مردم هستند.

امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: روحانیت شهدای محراب، شهید بهشتی، مطهری و هزاران شهید دفاع مقدس و مدافعان حرم را داده است.

وی اذعان داشت: روحانیت در کنار مردم است و در شادی و غم مردم در کنار آنها هستند.

وی با تشکر از روحانیون متخصص و عالم و جوان که به علم روز آگاه هستند و در فضای مجازی به شبهات پاسخ می‌دهند، گفت: آنها کاری می‌کنند که هر کدام تیری بر قلب دشمن است.

گزارش ها حاکی از آن است که خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به سوره یوسف مبنی بر اینکه حضرت یوسف در سن جوانی برای حفظ عفت خود به زندان هم می‌رود، گفت: پیامبراکرم (ص) فرموده‌اند که اهل تقوا توام با صبر به جمع محسنین وارد می‌شود.

وی افزود: مقام احسان و محسنین یک مقام بزرگی است و هر کسی گه حد الهی را رعایت کند و صبور باشد به این مقام می‌رسد.

مطهری‌اصل با اشاره بر اینکه ۱۵ شوال سالگرد حضرت عبدالعظیم در شهر ری است، گفت: از این حضرت روایت است که امام رئوف بر او سفارش‌هایی کرده است که یکی از

آنها پرهیز از دروغ و حفظ امانت است زیرا دروغ خانواده و فامیل و جامعه را از بین می‌برد و خیانت در امانت هم فساد ایجاد می‌کند چراکه برای مثال اگر یک مسوول نداند که میزی که در اختیار دارد یک امانت است، نباید از او انتظار درست کاری داشت.

وی ادامه داد: معیار درست بودن یک انسان نماز و روزه زیاد نیست بلکه باید نگاه کرد که او راست می‌گوید؟ امانت را صحیح و سلامت به دست صاحب امانت می‌رساند؟

امام جمعه موقت تبریز بیان داشت: گاها نماز و روزه بر حسب عادت و یا ریاکاری است ولی اگر فردی حرف راست نمی‌گوید و خیانت در امانت نمی‌کند او آدم درستی است.

وی ادامه داد: این امام سفارش دیگری کرده است که به یاران من بگو تا کم حرف بزنند و صحبت بگویند ولی الان ما گرفتار این سم بزرگ هستیم که هر کسی بدون تخصص در هر زمینه‌ای حرف می‌زنند که نمونه آن تولید محتواهای زردی فضای مجازی است که بدون هیچ تخصصی در حال انتشار و پخش آن هستیم.

مطهری‌اصل خاطرنشان کرد: سفارش دیگر امام به رفت و آمد است و تاکید کرده‌اند که توجه ویژه به صله ارحام و مزاوره کنند؛ شاید الان همه گرفتاری‌هایی دارند و وقت رفت و آمد نیست ولی با تلفن یا یک پیام از هم خبر بگیریم.

وی اضافه کرد: سفارش دیگر به حضرت عبدالعلی عظیم دوری از تهمت زدن به یکدیگر و پرهیز از آبروریزی مردم است.

پست بعدی

تا زنده هستم اجازه نمی‌دهم مردم از اصلاح نظام یارانه‌ها آسیب ببینند

ج مه 13 , 2022
اعتمادآنلاین| رئیسی رئیس جمهور که صبح امروز (جمعه 23 اردیبهشت) برای گفت وگو با مردم به میدان بهمن تهران رفته بود در پاسخ به دغدغه یکی از شهروندان گفت: تا من زنده هستم اجازه نمی‌دهم مردم از طرح اصلاح نظام یارانه‌ها آسیب ببینند. به گزارش فارس، بازدید از یکی از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000