تصویب ساخت حدود ۴۵۰۰ واحد شهرک سازی جدید در کرانه باختری در میان مخالفت اروپا و آمریکا

اعتمادآنلاین|

شورای عالی برنامه ریزی رژیم صهیونیستی ساخت ۴۴۲۷ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از روسیا الیوم، به نوشته این روزنامه، این طرح‌ها در کرانه باختری با هدف مشروعیت بخشیدن به دو پایگاه شهرک سازی غیرمجاز قبلی، یعنی "متسبیه دانی" و "جفعات اوز فگاون" است.

این اقدام در حالی صورت گرفته که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به وضوح در این باره به اسرائیل هشدار داده است.

همزمان اتحادیه اروپا موافقت مقامات اسرائیلی با طرح‌های توسعه بیش از ۴۴۰۰ واحد شهرک سازی و گسترش بیشتر شهرک‌های غیرقانونی در سرتاسر کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که توسط جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا درباره طرح‌های شهرک‌سازی غیرقانونی جدید منتشر شد، از اسرائیل خواست از تصمیم‌هایی که با قوانین بین‌المللی مغایرت دارند، تهدید مستقیم برای راه‌حل "دو کشوری" و کاملاً در تضاد با تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها هستند، لغو کند.

هفته گذشته، اعضای جناح چپ کنست (پارلمان اسرائیل) از طرح‌های ساخت شهرک‌های جدید انتقاد کردند.

گابی لاسکی، عضو کنست، این اقدام را مخالف قوانین بین‌المللی توصیف کرد و گفت که به چشم‌انداز آینده برای دستیابی به توافق با فلسطینی‌ها آسیب می‌زند.

پست بعدی

هشدار کاخ سفید درباره احتمال آزمایش هسته‌ای کره شمالی در آستانه سفر بایدن به آسیا

ج مه 13 , 2022
اعتمادآنلاین| ​سخنگوی کاخ سفید گفت، دولت بایدن تشخیص داده که کره شمالی ممکن است خود را همچنان که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است اواخر ماه جاری میلادی به آسیا سفر کند. برای انجام یک آزمایش هسته‌ای آماده کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000