نخست‌وزیر جدید سریلانکا با حکم رئیس‌جمهوری این کشور معرفی شد

اعتمادآنلاین|

گوتابایا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری سریلانکا، "رانیل ویکرم‌سینگ"، قانون‌گذار این کشور از حزب ملی متحد را به عنوان نخست‌وزیر سریلانکا انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سیاستمدار ۷۳ ساله پیش از این نیز چهار بار سابقه نخست‌وزیری سریلانکا را در کارنامه خود دارد.

این انتصاب پس از آن انجام شد که راجاپاکسه روز پنجشنبه وعده داد که پارلمان این کشور را تقویت کند.

او در توییتر نوشت: به دولت جدید این فرصت داده می‌شود که برنامه‌ای جدید ارائه داده و قدرت آن را خواهد داشت که کشور را به جلو ببرد. همچنین اقداماتی برای اصلاح قانون اساسی اجرا خواهد شد تا متمم نوزدهم برای افزایش قدرت پارلمان مجددا اجرا شود.

در اواخر ماه مارس مردم سریلانکا در اعتراض به قطعی مکرر و طولانی برق و کمبود غذا، سوخت و دیگر مایحتاج زندگی، به خیابان‌ها آمدند.

این بزرگترین بحران اقتصادی تاریخ سریلانکاست و در روز دوشنبه میان حامیان و مخالفان دولت که اطراف دفتر کار نخست‌وزیر سابق (ماهیندا راجاپاکسه) تجمع کرده‌بودند، درگیری آغاز شد و نیروهای ارتش به کلمبو، پایتخت این کشور اعزام شدند.

ماهیندا راجاپاکسه، نخست‌وزیر سابق و برادر بزرگ گوتابایا راجاپاکسه در میان فشارهای اپوزیسیون استعفا داد.

دولت سریلانکا اعلام منع آمد و شد کرده و به سربازان دستور داد تا کسانی که اموال عمومی را غارت کرده و یا به جان دیگران آسیب می‌رسانند، شلیک کنند.

در این اعتراضات سراسری هشت تن، از جمله یکی از معاونان حزب حاکم و دو افسر پلیس، جان باخته و حدود ۲۵۰ تن مجروح شدند.

پست بعدی

دیدار تعدادی از اعضای جنبش نُجَبا با سفیر جدید ایران در عراق

ج مه 13 , 2022
اعتمادآنلاین| ​تعدادی از اعضای جنبش نُجَبا در عراق با محمد کاظم آل صادق سفیر جدید ایران در بغداد دیدار و رایزنی کردند. به گزارش ایسنا، نُجَبا در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت : « شیخ علی الاسدی رئیس شورای سیاسی جنبش نُجَباء و هیئت همراه با محمدکاظم آل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000