مجلس کاملا از تصمیم دولت برای رقم جدید یارانه‌ها بی‌اطلاع بود

اعتمادآنلاین|

بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه گفت: دولت در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه از مجلس مشورت نگرفت و مجلس کاملا از تصمیم دولت برای رقم جدید یارانه‌ها بی‌اطلاع بود.

به گزارش ایلنا، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در پاسخ به این سوال آیا افزایش رقم یارانه‌ها به چهارصد هزار تومان باعث بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد شد گفت: این طرح تازه شروع شده است. در زمان حذف ارز ۴۲۰۰ به ما گفتند قرار است قیمت‌ها مطابق با شهریور ۱۴۰۰ نرخ‌گذاری شود. ما منتظر اقدامات دولت هستیم اما زیاد به آن خوشبین نیستیم چون با توجه به موجی که راه افتاده است، مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.

وی درباره اینکه چرا فکر می‌کنید مشکلات زیادی پیش رو خواهد بود، گفت: بعید و سخت است دولت بتواند قیمت‌ها را به تاریخ مصوب برگرداند. مشکلاتی در سطح جهانی مواد غذایی به وجود آمده است. اما قول‌هایی دادند و اقداماتی تعریف کردند که ما را خوشبین کرده است. چون به هر حال باید از این مرحله عبور کرد.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح سنجیده است، گفت: اگر یارانه‌ای که برای اقلام در نظر گرفته شده، واقعا به شکل مستقیم به دست مصرف‌کننده برسد می‌تواند هزینه‌های مردم را جبران کرده و طرح سنجیده‌ای باشد.

این نماینده پیشین همچنین در پاسخ به این سوال که آیا رقم پرداختی مناسب است یا باید بیشتر شود، گفت: رقم چهارصد هزار تومان رقم زیادی نیست و باید بیشتر باشد. چرا که بحث نان در این رقم مطرح نیست و به نهاده‌های دامی و محصولات گوشتی، مرغ و تخم‌مرغ مربوط است. اگر همانطور که قول داده‌اند این کار انجام شود، نقدینگی بر قیمت نان و دو اقلام دیگر اثر نگذارد شاید به مردم کمک کند.

وی درباره اینکه آیا این پرداخت یارانه با این رقم در ادامه باعث رشد نقدینگی و تورم می‌شود یا خیر، گفت: این اشکال وارد است. اما چون این رقم مستقیم به حساب سرپرست خانواده ریخته می‌شود می‌تواند در چرخه تولید و بازتولید اثر بگذارد. اما پرداخت یارانه همیشه آسیب‌زا خواهد بود.

نماینده مردم سقز و بانه درباره اینکه آیا با اجرای این طرح موافق بود یا خیر، گفت: واقعیت آن است که دولت از ما در این زمینه مشورت نگرفت. مجلس کاملا از رقم یارانه جدید بی‌اطلاع بود و البته مسئولان باید در کمیسیون‌ها و در صحن حاضر باشند و درباره این موضوع توضیح دهند.

پست بعدی

پروانه سلطانی، هنرمند مجسمه‌ساز درگذشت

پ مه 12 , 2022
اعتمادآنلاین| پروانه سلطانی فارغ‌التحصیل رشته مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای زیبا، عضو انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و از هنرمندان فعال حوزه مجسمه‌سازی و همچنین مدیر هنری موزه ایران‌باستان بود. به گزارش ایسنا، انجمن مجسمه‌سازان ایران با اعلام خبر درگذشت این هنرمند نوشت: «درگذشت هنرمند گرامی سرکار خانم پروانه سلطانی را به جامعه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000