دانش‌بنیان کردن صنعت و کشاورزی با همایش و نمایشگاه انجام نمی‌شود/ مسئولان به اقتصاد دانش‌بنیان اهمیت بدهند

اعتمادآنلاین|

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره علت ارتباط ضعیف سازمان صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان واقعاً ضعف‌های زیادی داریم، یکی از دلایلی که رهبری امسال را به عنوان سال توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان نامگذاری کرده‌اند، همین بحث و ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ادامه داد: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع و کشاورزی بسیار بااهمیت‌تر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه کشاورزی توجه به مباحث دانش‌بنیان در کشورهای خارجی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تمام ظرفیت‌هایشان در حال بهره برداری هستند. یکی از دلایلی که حوزه دانش‌بنیان در مباحث صنایع مغفول مانده نگاه ناقص کلان مدیریتی به این موضوع است.

حسین‌زاده در ادامه تاکید کرد: نگاه مدیران ما در این سال‌ها به حوزه دانش بنیان ضعیف بوده است، به این معنی که این حوزه نیازمند یک نگاه و انرژی جدید و برنامه‌ریزی خوب و دقیق است تا به سمت عملیاتی شدن طرح‌های دانش بنیان برویم نه اینکه صرفا یک همایش برگزار کنیم و در آن طرح‌های دانش‌بنیان معرفی و سپس بایگانی شوند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: آن چیزی که در حال حاضر می‌تواند کشور ما را در حوزه صنعت، کشاورزی و انرژی نجات دهد همین بحث شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اگر ما صنعت را ارتقا دهیم و آن را دانش‌بنیان کنیم فساد موجود در حوزه انرژی از بین می‌رود و شاهد گشایش‌های فراوان اقتصادی در این حوزه‌ها خواهیم بود.

حسین‌زاده گفت: طرح‌های بسیار جذابی در وزارت صنعت جهت فرآوری وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است معادن کشور ما هم‌اکنون با تجهیزات و با سبک خاصی استخراج طلا را انجام دهند، ولی اگر از طرح‌های دانش‌بنیان داخلی بسیار خوبی که حلال‌های شیمیایی می‌توانند طلا را استخراج کنند استفاده کنیم قطعاً شاهد سود اقتصادی هنگفتی خواهیم بود.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به طور واقعی از طرح‌های دانش‌بنیان در صنایع استفاده شود قطعاً شاهد رشد زیادی در این حوزه خواهیم بود. اولین گام در این مسیر این است که اراده آن در بین مسئولان به وجود بیاید و به اقتصاد دانش‌بنیان اهمیت بدهند.

حسین‌زاده تاکید کرد: باید به جوانان و کسانی که طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان دارند میدان داد تا به عملیاتی شدن این طرح‌ها کمک شود.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس گفت: مشکلی که در حال حاضر داریم این است که مدیران عزمی برای توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان ندارند.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: مجلس با توجه به وظایف قانونی‌ای که بر عهده دارد آمادگی دارد تا با قانون‌هایی که در حوزه تسهیل فضای کسب‌وکار و ایجاد پنجره واحد انجام داده و حذف بوروکراسی اداری فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل کند.

وی در پایان تاکید کرد: علاوه بر این مجلس آمادگی وضع قوانین جدید و تنقیح قوانین برای تسهیل در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد تا از هر راهی مشکلات موجود بر سر راه این شرکت‌ها را برطرف کند.

پست بعدی

افزایش دمای برخی مناطق کشور از پس فردا

پ مه 12 , 2022
اعتمادآنلاین| صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و وزش باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور طی امروز خبر داد و گفت: از لحاظ دمایی، روز شنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000