فعالیت‌های جهادی، فناوری نوین حکمرانی در عرصه جامعه امروزی است

اعتمادآنلاین|

رئیس مجلس شورای اسلامی در رزمایش 21 هزار نفری جهادگران فاطمی استان فارس که امروز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور جهادگران گروه های جهادی و مسئولین ارشد فارس برگزار شد، بیان داشت: عزیزان جهادگر ما در کنار یکدیگر رزمایشی جهادگرانه را برگزار کردند، البته بیش از یک دهه است که جوانان کشور در این راه گام گذاشتند و اگر امروز بخواهم بگویم این گروه‌های جهادی به چه سمتی حرکت می کنند از این رو باید دقیق بدانیم که وقتی حرف از جهاد می‌زنیم و کلمه جهاد را پیشوند یک خصوصیت و یک ویژگی قرار می‌دهیم باید بدانیم که جهاد یک باور، اندیشه و یک فرهنگ است.

​به گزارش فارس، وی ادامه داد: جهاد به این معنی است که در مقابل یک دشمن ایستادیم پس معلوم می شود که در پشت این تفکر، باور، انگیزه، خلاقیت و تلاش مضاعف است.

قالیباف بیان کرد: با این حرکت های جهادی می خواهیم در عرصه محرومیت زدایی و اشتغالزایی به دنبال رسیدگی به محرومین و مستضعفین هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مستضعفین دارای ظرفیت ها و خلاقیت های بالقوه ای هستند اما نمی توانند آن را بالفعل کنند پس باید این ظرفیت ها که فرصت بروز ندارند را احیا کنیم و این مهمترین ماموریت گروه های جهادی است.

وی اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد در واقع حکمرانی نو و جدیدی ارایه شده و در واقعی تجلی همان ما می‌توانیم است که در واقع اندیشه ناب انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این حرکت را می‌توانیم یک فناوری هوشمندانه اجتماعی نیز خواند، گفت: با استفاده از این روش می‌توانیم به بروکراسی فشل، سخت و غیرانقلابی که در نظام اداری و اقتصادی وجود دارد، پشت پا بزنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس بزرگترین فناوری اجتماعی بود و جریان اربعین نیز به یک فناوری اجتماعی و حرکت سیاسی و مذهبی تبدیل شده است، اظهار داشت: از دیگر فناوری های اجتماعی، همین حرکت های جهادی است که باید این حرکت جهادی را به عنوان همان فناوری اجتماعی و مردمی و فرهنگ جهادی رشد دهیم.

وی افزود: در گروه های جهادی آغوشتان را به روی تمام سلیقه ها و تفکرات باز کنید و مطمئن باشید مانند دفاع مقدس که پرورش دهنده رزمنده های واقعی بود در همان فضای جهادی می‌توان نیروهای جهادی طراز انقلاب را تربیت کرد.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات اقتصادی در گرو همین حرکت های جهادی است، گفت: بدانید که امروز اگر بخواهیم خدمتگزار این نظام اسلامی باشیم، بایز کارامدی دین را در جامعه رواج دهیم و این حکمرانی نو که همان حرکت های جهادی هست را رصد کنیم.

قالیباف تاکید کرد: سازمان بسیج و بسیج سازندگی باید نقش سازماندهی و ساماندهی به این گروه های جهادی و مردمی خیل بزرگ این جوانان را فراهم کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همه موانع اداری که باعث جلوگیری از فعالیت گروه های جهادی در بروکراسی اداری می شد را برداشته ایم، ادامه داد: شما با فرهنگ جهادی در میدان هستید و من و مجلس در کنار گروه های جهادی هستیم.

گفتنی است؛ رزمایش جهادگران فاطمی در سطح استان فارس از ۱۷ اردیبهشت ماه همزمان با هفته بسیج سازندگی آغاز شده و امروز در حرم حضرت شاهچراغ (ع) گردهمایی بیش از ۲ هزار نفر از جهادگران شهر شیراز به نمایندگی از ۲۱ هزار جهادگر فاطمی استان فارس برگزار شد.

پست بعدی

تاکید کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان بر لزوم کاهش فشار اقتصادی بر مردم

چ مه 11 , 2022
اعتمادآنلاین| در این نشست که به ریاست آیت‌الله اراکی برگزار شد، موضوع «هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی» با حضور پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تبیین شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش ایسنا، اعضای کمیسیون در این نشست، با قدردانی از اقدامات دولت، بر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000