روابط با پوتین هرگز عادی نمی‌شود

اعتمادآنلاین|

نخست وزیر انگلیس و همتای سوئدی وی غروب چهارشنبه مدعی شدند که روابط این دو کشور با روسیه هرگز عادی نخواهد شد.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «رویترز» «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «ماگدالنا اندرسون» که نشستی در زمینه امنیت اروپا برگزار کردند اظهار داشتند که روابط با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پس از حمله به اوکراین هرگز عادی نمی‌شود.

سخنگوی جانسون پس از این نشست گفت: «این دو توافق کردند که پس لرزه‌های تهاجم نفرت انگیز پوتین به اوکراین به طور اساسی ساختار امنیت بین‌المللی را تغییر داده است. آنها تاکید کردند که روابط با پوتین هرگز نمی‌تواند عادی شود.»

سخنگوی جانسون صبح چهار شنبه گفت که هدف این سفر فقط گفت‌وگو درباره وضعیت اوکراین نیست بلکه «امنیت اروپا به‌شکلی گسترده‌تر» موضوع بحث خواهد بود.

این مقام انگلیسی ادعا کرد: «ما از قابلیت‌های دموکراتیک در زمینه تصمیم درباره مسائلی همچون عضویت در ناتو حمایت می‌کنیم.»

سخنگوی «داونینگ استریت» افزود: «ما مواضع سوئد و فنلاند را و اینکه چرا نخست‌وزیر مسائل امنیتی وسیع‌تری را به بحث خواهد گذاشت، درک می‌کنیم.»

بر اساس جدیدترین نظرسنجی، ۷۶ درصد از مردم فنلاند با عضویت کشورشان در ناتو موافق هستند و «سائولی نینیتسو» رئیس جمهور این کشور قرار است فردا (پنجشنبه) موضع «شخصی» خود در این زمینه را اعلام کند.

به‌طور کلی، حزب حاکم سوسیال دموکرات فنلاند به رهبری «سانا مارین» نهایتاً تا شنبه قصد دارد موضع خود درباره این اقدام را اعلام کند.

در سوئد نیز که در زمینه عضویت در ناتو تردید بیشتری نسبت فنلاند دارد، حزب سوسیال دموکرات حاکم نیز اعلام کرده تا روز یکشنبه موضع خود در این‌باره را اعلام خواهد کرد.

جانسون اکنون در حالی به این دو کشور حوزه اسکاندیناوی سفر می‌کند که انگلیس یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی و تسلیحاتی اوکراین از زمان شروع درگیری‌ها بوده و در همین رابطه تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو اعمال کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهور روسیه امروز در واکنش به سفر جانسون اعلام کرد مسکو تمام تحولات موثر بر تنظیمات ناتو در مرزهایش را با دقت پایش می‌کند.

پست بعدی

رونمایی از سرویس بی‌سیم همراه اول با نام آواک

چ مه 11 , 2022
اعتمادآنلاین| همراه اول از سرویس بومی آواک که پلتفرمی برای ارائه خدمات بی‌سیم مبتنی بر شبکه دیتا است، در کیتکس 2022 رونمایی کرد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران در جریان برگزاری رویداد بین المللی کیتکس 2022 از سرویس بومی «آواک» با هدف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000