مشکل کمبود شیرخشک در همدان رفع شد

اعتمادآنلاین|

قدرت‌الله رستمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان همدان دارای ۲۰۰ داروخانه است که از این تعداد ۵۰ داروخانه منتخب در مرکز استان و ۳۰ داروخانه در شهرستان ها کار عرضه شیرخشک را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه شیرخشک به ۲ نوع متابولیک و رژیمی تقسیم بندی می شود اضافه کرد: شمار شیرخشک های متابولیک محدود بوده بنابراین برای دریافت آن باید در سامانه پیش بینی شده ثبت نام کرده تا این نوع شیرخشک به دست مصرف کننده واقعی برسد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: سامانه ای تحت عنوان تیتک ( TTAC ) با محوریت سازمان غذا و دارو، راه اندازی شده که متقاضیان شیر خشک باید درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.

رستمی با بیان اینکه هیچگونه مشکلی برای عرضه شیر خشک رژیمی وجود ندارد افزود: با راه اندازی سامانه تیتیک و ثبت درخواست ها در این سامانه ، ضمن اصالت سنجی، اسامی و آمار استفاده کنندگان از شیرخشک مشخص شده و از هدر رفت و قاچاق آن جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر ایران بیشتر کشورهای جهان با مشکل تامین دارو مواجه هستند گفت: تخصیص دیارانه به دارو سبب اختلاف ۶ برابر قیمت آن با کشورهای خارجی شده و این فاصله قیمتی انگیزه سودجویان برای قاچاق ان باز داخل به خارج از کشور را بیشتر می کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: پس از راه اندازی سیستم تیتک رو ثبت درخواست ها در این سامانه، توزیع دارو نیز ساماندهی شده یعنی پیش از حرکت دادن محموله دارو از شرکت، محل های توزیع و میزان توزیع ان توسط معاونت غذا و دارو مشخص می شود.

رستمی تصریح کرد: بخشی از کمبود دارو ناشی از همراهی نکردن شرکت های داخلی است با این توضیح که آنها برای به روز کردن قیمت دارو، هر از چند گاهی مشکلاتی را برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وجود می آورند.

وی افزود: شمار تلفن ۱۹۰ برای ارائه اطلاعات دارویی، اطلاعات علمی و پاسخگویی در زمینه نحوه تامین داروهای مورد نیاز و داروهایی که با کمبود مواجه اند راه اندازی شده و تا هشت شب پاسخگو افراد است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: در حال حاضر تصمیم به حذف ارز دارو نیست چرا که برای این کار باید ابتدا زیر ساخت های لازم را مهیا کرد با این وجود اختلاف فاحش قیمت دارو در داخل و خارج از کشور زمینه را برای سودجویی فرصت طلبان مهیا کرده است.

رستمی تاکید کرد: باید یارانه دارو هدفمند هزینه شود همچنین با اتخاذ تدابیر لازم هزینه قاچاق کالا را برای متخلفان افزایش داد تا قاچاق دارو برای آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

پست بعدی

جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت با رئیس‌ جمهور دیدار کردند

چ مه 11 , 2022
اعتمادآنلاین| مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سُنّت زاهدان، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه اهل سُنّت پاوه، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطیفیان مسوول دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی اهل‌ سُنّت، مولوی نذیر احمد سلامی عضو مجلس خبرگان رهبری، مولوی ابراهیم فاضل حسینی امام جمعه و عضو مجمع تقریب مذاهب، آخوند عبدالرزاق رهبر امام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000